رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

  • سه شنبه 28 دی 1395 - 17:38
  • کد خبر : 1232
  • مشاهده : 297 بازدید
  • تیتر یک
  • چاپ خبر : هیچ گونه مذاکره در مورد برجام در کار نخواهد بود

رئیس‌جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه بلومبرگ که پرسید آمدن ترامپ چه تاثیری بر انتخابات ایران می گذارد و آیا تائید می کنید که برای انتخابات آینده حضور می یابید یا نه ، اظهار کرد: راجع به قسمت آخر سوال جواب دادن سخت است. وی ادامه داد: وجود رئیس‌جمهور […]

رئیس‌جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه بلومبرگ که پرسید آمدن ترامپ چه تاثیری بر انتخابات ایران می گذارد و آیا تائید می کنید که برای انتخابات آینده حضور می یابید یا نه ، اظهار کرد: راجع به قسمت آخر سوال جواب دادن سخت است.

وی ادامه داد: وجود رئیس‌جمهور جدید در کاخ سفید تاثیر خاصی در انتخابات آینده ایران نخواهد داشت و ایران روند خودش را دارد. مردم تلاش خودشان را انجام میدهند و آنچه خواست مردم ایران باشد در انتخابات انجام می‌شود.

روحانی در پاسخ به این سوال که اگر ترامپ تصمیم بگیرد درباره برجام مجدد مذاکره کند واکنش شما چیست؟ تاکید کرد: آقای ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تا به حال اظهاراتی درباره برجام کرده که خوشحال نیست یا این توافق خوبی نیست و غیره . اینها بیشتر شعار است و بعید می دانم در مقام عمل وقتی وارد کاخ سفید شود، اتفاقی بیفتد چون این توافق دو جانبه نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: مذاکره مجدد که اصلا معنا ندارد . مذاکرات  مقدمه ای برای توافقی بوده و سالها طول کشیده از سال ۸۲ شروع شده و مذاکرات مختلف در این دولت هم حدود دو و نیم سال به طول انجامیده که بر سر بند بند و کلمه کلمه توافق بحث شده است مثل اینکه کسی بگوید پیرهنی که داریم می خواهیم تبدیل به پنبه کنیم و دوباره ریسندگی شود و از ابتدا خیاط بدوزد.

روحانی همچنین گفت:‌بازگشت و ارتجاع که معنی ندارد. هیچ گونه مذاکره در مورد برجام در کار نخواهد بود؛ چرا که مذاکرات انجام ، تکمیل و درشورای امنیت سازمان ملل تائید شده است وب ه صورت یک سند بین‌المللی در آمده و توافق دو جانبه نیست بلکه چند جانبه است.

اخبار مرتبط

نظرات