رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

  • سه شنبه 21 دی 1395 - 13:24
  • کد خبر : 805
  • مشاهده : 228 بازدید
  • غرب آسیا
  • چاپ خبر : فراخوان سازمان ملل برای جمع آوری ۴۱۱ میلیون دلار کمک برای فلسطینیان

به گزارش پایگاه سفیر، سازمان ملل از کشورهای حامی فلسطین خواست فورا بودجه‌ای بالغ بر ۴۱۱ میلیون دلار جهت کمک به نیم میلیون فلسطینی که به دنبال درگیری‌ها در سوریه از این کشور گریخته‌اند، فراهم کنند. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ماتیاس الشمالی، مدیر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) […]

به گزارش پایگاه سفیر، سازمان ملل از کشورهای حامی فلسطین خواست فورا بودجه‌ای بالغ بر ۴۱۱ میلیون دلار جهت کمک به نیم میلیون فلسطینی که به دنبال درگیری‌ها در سوریه از این کشور گریخته‌اند، فراهم کنند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ماتیاس الشمالی، مدیر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت از کشورهای حامی فلسطین خواست هر چه سریع‌تر بودجه‌ای فوری جهت کمک به حدود نیم میلیون فلسطینی که به دنبال درگیری‌ها در سوریه از این کشور گریخته‌اند، فراهم کنند.

مدیر آنروا در ادامه تاکید کرد، بیشتر پناهجویان فلسطینی که هنوز در سوریه هستند و تعدادشان به ۴۵۰ هزار تن می‌رسد به شدت به کمک‌های بشردوستانه برای ادامه حیات خود نیاز دارند.

وی در این کنفرانس اظهار داشت: آنروا برای تامین نیازهای این تعداد و نیز ۴۷ هزار تن دیگری که به دیگر مناطق در منطقه پناه برده‌اند، به ۴۱۱ میلیون دلار معادل ۳۹۰ میلیون یورو نیاز دارد.

ماتیاس افزود: در حال حاضر حدود ۲۸۰ هزار فلسطینی در داخل سوریه آواره هستند که از این تعداد ۳۹ هزار تن در مناطقی ساکن هستند که دسترسی به آنجا دشوار است و یا به دلیل درگیری‌ها در مناطق محاصره شده از جمله اردوگاه یرموک در جنوب دمشق گرفتار شده‌اند.

مدیر آنروا در سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: محرومیت این انسان‌ها از کمک‌های بشردوستانه که نتیجه آوارگی،‌ درگیری و جنگ است، نقض آشکار قوانین انسانی است.

طبق گزارش آنروا ده‌ها هزار تن از فلسطینی‌هایی که به لبنان و اردن پناه برده‌اند، نیز به کمک‌های بشردوستانه برای تامین نیازهای معیشتی خود احتیاج دارند.

مدیر دفتر آنروا در لبنان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت:‌ برخی از فلسطینی‌هایی که تاکنون از ما هیچ گونه کمکی درخواست نکرده بودند این روزها برای تامین نیازهای اولیه خود به ما مراجعه می‌کنند.

وی افزود: از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ دستکم نزدیک به ۳۱ هزار فلسطینی در میان حدود نیمی از ساکنان سوریه که مهاجرت کردند، به لبنان پناه آوردند. و این امر کمک‌های بیشتری را برای  پناهجویان فلسطینی می‌طلبد.

لبنان امروز میزبان حدود ۴۵۰ هزار فلسطینی است که بیشترشان نوادگان همان فلسطینی‌هایی هستند که در سال ۱۹۴۸ میلادی که رژیم صهیونیستی اراضی فلسطینی‌ها را اشغال کرد و یا در جریان درگیری‌های پس از آن، خانه‌های خود را ترک کردند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد درگیری‌های خونینی است که موجب کشته شدن بیش از ۳۱۰ هزار تن و آوارگی بیش از نیمی از ساکنان این کشور شد.

کشور کوچک لبنان با امکانات محدود خود به دلیل میزبانی از بیش از یک میلیون آواره سوری به شدت تحت فشار است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات