رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

در این رزمایش رزمناو آدمیرال تروبیتس ناوگان اقیانوس آرام روسیه و یک کشتی نظامی نفتکش و دو رزمناو ژاپنی ازجمله ناو بالگردبر «هیوگا» شرکت دارند. شبکه تلویزیونی «راشاتودی» روز دوشنبه اعلام کرد: رزمایش نزدیک بندر مایزورو ژاپن در ساحل اقیانوس آرام جریان دارد. بخش نخست رزمایش شامل انجام ارتباطات و هماهنگی واحدهای دریایی است و […]

در این رزمایش رزمناو آدمیرال تروبیتس ناوگان اقیانوس آرام روسیه و یک کشتی نظامی نفتکش و دو رزمناو ژاپنی ازجمله ناو بالگردبر «هیوگا» شرکت دارند.
شبکه تلویزیونی «راشاتودی» روز دوشنبه اعلام کرد: رزمایش نزدیک بندر مایزورو ژاپن در ساحل اقیانوس آرام جریان دارد.
بخش نخست رزمایش شامل انجام ارتباطات و هماهنگی واحدهای دریایی است و در صورت شرایط مناسب جوی، بخش دوم شامل جست وجوی کشتی های گرفتار در توفان و امدادرسانی نیز برگزار می شود که تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت.
مسکو همچنین در چارچوب همکاری های بیشتر با توکیو، خواستار اعزام واحدهای دریایی ژاپن به بندر ولادی وستوک (خاور دور) روسیه برای یک ماموریت دوستانه شده است.
روابط روسیه و ژاپن بر اثر اختلاف های ارضی در مورد مالکیت جزایر کوریل جنوبی تیره بوده است.
روسیه حاکمیت خود را بر جزایر کوریل جنوبی قابل تردید نمی داند و به نتایج کنفرانس یالتا، بیانیه پتسدام و برخی اسناد تعیین کننده شرایط بین المللی پس از جنگ دوم جهانی به عنوان موید آن تاکید می کند.
روسیه به عنوان میراث دار شوروی در جنگ دوم جهانی ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار کشته نظامی و غیرنظامی و همچنین ویرانی های گسترده ای را تحمل کرد به گونه ای که مسکو نیز در خطر سقوط قرار گرفت و از این رو شرایط کنونی را ناشی از اقدام های کشورهای آغاز کننده این جنگ از جمله ژاپن می داند.
از آغاز سال جاری میلادی تاکنون موضوع این جزائر چندین بار در دیدارهای سران و وزیران خارجه دو کشور از سوی طرف های ژاپنی مطرح شده است.
با توجه به اینکه روسیه و ژاپن هنوز پیمان صلح مربوط به پایان جنگ دوم جهانی را امضا نکرده اند، ژاپن می خواهد با استفاده از فرصت مذاکرات آن، زمینه بازگشت جزایر کوریل را فراهم کند که با ثبات مواضع مسکو بی نتیجه مانده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات