رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

در حالی که جبهه النصره متحد بسیاری از گروهک‌های مسلح در سوریه است که تحت الحمایه ترکیه هستند، ترکیه امروز رسما اعلام کرد که جبهه النصره را تروریستی می‌داند. این مسأله سبب اختلافات شدید میان النصره و متحدانش شده که قسمت اعظم آنها تحت الحمایه ترکیه هستند. یک منبع در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد […]

در حالی که جبهه النصره متحد بسیاری از گروهک‌های مسلح در سوریه است که تحت الحمایه ترکیه هستند، ترکیه امروز رسما اعلام کرد که جبهه النصره را تروریستی می‌داند.

این مسأله سبب اختلافات شدید میان النصره و متحدانش شده که قسمت اعظم آنها تحت الحمایه ترکیه هستند.

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا گروه «داعش» و «جبهه النصره» را که هم‌اکنون به «جبهه الفتح الشام» (جفش) معروف است، گروه‌های تروریستی می‌داند و در راستای این سیاست با آنها برخورد می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، (بر اساس اختلافات به وجود آمده) جبهه فتح الشام (جفش) روز سه‌شنبه هفته جاری به شماری از گروههای معارض مسلح سوریه از جمله ارتش آزاد سوریه در شمال غربی این کشور حمله کردند.

این منبع وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، این حملات احتمالاً با انگیزه جبهه الفتح الشام برای جلوگیری از راه‌حل سیاسی برای درگیری‌های سوریه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد، ترکیه از هرگونه پیش‌نویس قانون اساسی سوریه که روسیه در حین مذاکرات صلح سوریه که هفته جاری در «آستانه» قزاقستان برگزار شد و شامل خودمختاری کردهای سوریه شود، اطلاعی ندارد.

همچنین روز گذشته روزنامه الشرق الاوسط خبر داد که بندی اعلام نشده در مذاکرات آستانه میان دولت سوریه و معارضان تعیین شده که قرار است آنان، صف‌بندی خود از جبهه النصره را جدا کنند. النصره پس از اطلاع از این مسأله به چند گروه مسلح در شمال حلب و ادلب حمله کرده و این امر سبب اختلافات شدید میان گروههای مسلح شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات