رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

  • چهارشنبه 29 دی 1395 - 15:28
  • کد خبر : 1305
  • مشاهده : 275 بازدید
  • سیاست خارجه
  • چاپ خبر : نگرانی رژیم صهیونیستی از رسیدن پهباد سقوط کرده آن به ایران

پایگاه خبری العهد روز چهارشنبه به نقل از این پایگاه صهیونیستی افزود: داده های اولیه تاکید نمی کرد که فقدان تماس با پهباد، سقوط ناشی از اشکال فنی بوده و یا اینکه توسط دشمن ساقط شده است. این پایگاه صهیونیستی می کند: حزب الله محل دقیق سقوط پهباد را مشخص و همچنین تصویری از آن […]

پایگاه خبری العهد روز چهارشنبه به نقل از این پایگاه صهیونیستی افزود: داده های اولیه تاکید نمی کرد که فقدان تماس با پهباد، سقوط ناشی از اشکال فنی بوده و یا اینکه توسط دشمن ساقط شده است.
این پایگاه صهیونیستی می کند: حزب الله محل دقیق سقوط پهباد را مشخص و همچنین تصویری از آن منتشر نکرده است.
«عنیان» با بیان اینکه« اسرائیل بعداز قطع ارتباط با پهباد جست وجوها را برای یافتن و کنترل آن آغاز کرد»، ادعا کرد: ایران اهتمام زیادی دارد تا به این غنیمت دست یابد تا روش های ایجاد اخلال در عملکرد آن را بررسی کند.

** مشخصات پهباد «اسکای لارک ۱»
این هواپیمای بدون سرنشین سبک و تقریبا بی صدا، از جدیدترین ابزار جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی است که شرکت صهیونیستی Elbit Systems آن را ساخته و کشورهای زیادی از جمله استرالیا و فرانسه قراردادهایی برای خرید آن امضا کرده اند.
قیمت هر فروند از این نوع پهباد حدود ۵۰ هزار دلار است.
وزن بدنه این پهباد حدود ۷ تا ۷.۵ کیلوگرم است و تجهیزاتی در حدود ۱.۲ کیلوگرم روی آن نصب شده است.
به دلیل ماموریت های جاسوسی و شناسائی اسکای لارک ۱ (به معنی چکاوک آسمان ۱)، این پهباد هیچ صدایی از خود تولید نمی کند، موتور آرامی دارد که در فاصله ده متری تقریبا هیچ صدایی از آن شنیده نمی شود.
طول پهباد ۱.۵ متر و عرض آن ۳ متر است و می تواند حدود ۱.۵ تا ۳ ساعت و در مسافتی حداکثر ۴۰ کیلومتر پرواز کند.
اسکای لارک ۱ برخلاف نمونه های دیگر هواپیماهای بدون سرنشین نیازی به لوازم فنی و لوجستیک بزرگ ندارد چون می توان آن را به صورت دستی و با کمک چند نیرو فعال کرده و با یک لپ تاپ از دور کنترل کرد.
گردان های نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی از این پهباد در ماموریت های اطلاعاتی و جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند چون اسکای لارک ۱ به خاطر داشتن دوربین ها و تجهیزات بصری برقی، و دوربین لیزری و مادون قرمز، قدرت بالایی در اسکن و تعیین دقیق هدف دارد و قادر به پرواز در شب بدون جلب توجه نیروهای مراقب است.
اسکای لارک ۱ به دوربین پخش تصاویر با وضوح بالا مجهز ست و به صورت ۲۴ ساعته فضای میدانی و جغرافیایی آن را تحت نظر می گیرد و در شب نیز قدرت بالایی در رهگیری اهداف دارد.
فن آوری جهانی این پهباد امکان تعقیب دقیق اهداف ثابت و متحرک را به آن می دهد و پشتوانه مهمی برای نیروهای زمینی به شمار می آید.
این پهباد بعد از پایان ماموریت به مکان قبلی خود برمی گردد اما موقع فرود پهباد لازم است برای حفاظت از تجهیزات نصب شده بر روی آن از یک بالشتک کوچک استفاده شود.
« حییم کیلرمن» معاون رئیس شرکت البیت و مدیرکل بخش سیستم ها در این شرکت تاکید کرده است که تقاضاهایی روزافزون برای خرید این پهباد جهت استفاده در گارد ویژه و حمایت از مرزها و تاسیسات ویژه و کنترل سواحل و مبارزه با تروریسم از سراسر دنیا به دست ما شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی از پهباد اسکای لارک ۱ در جنگ سال ۲۰۰۶ علیه لبنان برای جمع آوری اطلاعات جاسوسی استفاده کرد.
مقاومت لبنان در آن زمان توانست تعدادی از این پهبادها را بر زمین بنشاند و هنوز آنها را در اختیار دارد.
ارتش سوریه نیز اواخر سال ۲۰۱۴ توانست در استان القنیطره در جنوب غرب این کشور یک پهباد شبیه این نوع پهباد را سرنگون کند.
گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز در سال ۲۰۱۵ اقدامی مشابه انجام داد و فیلم آن را نیز منتشر کردند.
رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ نسخه پیشرفته تری از این پهباد را با نام اسکای لارک ۲ رونمایی کرد.
این نسخد جدید قادر به پرواز در فاصله ۶۰ کیلومتر و به مدت ۴ ساعت است و شش متر و نیم طول و ۶۵ کیلو گرم وزن دارد و می تواند تجهیزاتی در حدود ۹ کیلو گرم را با خود حمل کند.
شبکه خبری المنار دیروز( سه شنبه) اعلام کرد که رزمندگان مجاهد مقاومت اسلامی لبنان موفق شدند پهباد شناسائی سقوط کرده ارتش صهیونیستی در خاک لبنان و نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی را پیدا کنند.
المنار افزود: رزمندگان مقاومت پهباد سقوط کرده ارتش صهیونیستی را به یک مکان امن برای بررسی آن منتقل کرده اند.
یک پهباد شناسائی ارتش صهیونیستی روز دوشنبه گذشته در منطقه کوهستانی بین شهرک های علما الشعب، الناقوره و اللبونه در جنوب لبنان سقوط کرد.
خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که گشتی های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان و نیروهای وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان(یونیفل) به طور گسترده در منطقه برای یافتن پهپاد سقوط کرده، حضور پیدا کردند اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه و وجود مین های کاشته شده در منطقه نتوانستند وارد محل سقوط پهپاد شوند و به آن دست یابند.
این گزارش حاکی است که نیروهای ارتش صهیونیستی هم در آن سوی مرز و در داخل فلسطین اشغالی به حالت آماده باش در آمده و بالگردها و هواپیماهای تجسسی صهیونیستی نیز به طور گسترده بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات