رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

فدریکا موگرینی، ‌نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در دیدار با سعد الحریری، نخست وزیر لبنان در بیروت عنوان داشت: اتحادیه اروپا به حمایت خود ادامه می‌دهد و باید این حمایت برای استقرار امنیت و مبارزه با تروریسم افزایش یابد. وی در ادامه افزود: ما از تلاش‌های لبنانی‌ها برای […]

فدریکا موگرینی، ‌نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در دیدار با سعد الحریری، نخست وزیر لبنان در بیروت عنوان داشت: اتحادیه اروپا به حمایت خود ادامه می‌دهد و باید این حمایت برای استقرار امنیت و مبارزه با تروریسم افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: ما از تلاش‌های لبنانی‌ها برای میزبانی تعداد بیشتری از آوارگان سوری و همچنین سرمایه گذاری برای توسعه این کشور حمایت می‌کنیم.

موگرینی تاکید کرد: ما شاهد پتانسیل بسیار زیاد مردم لبنان و نهادهای این کشور با وجود تمام تهدیدات و چالش‌های پیشرو هستیم و این مساله باعث می‌شود تا تمایل بیشتری برای کمک به تحقق ثبات در این کشور داشته باشیم.

در تمام این زمینه‌ها لبنان شریک استراتژیک اتحادیه اروپا به شمار می‌آید و ما خواهان افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هستیم.ما همچنین درخصوص اوضاع کنونی در سوریه و اقداماتی که می‌توان در این زمینه انجام داد رایزنی کردیم.

موگرینی عنوان داشت: در این شرایط پیچیده و بحرانی منطقه لبنان نشان داد که زندگی مسالمت آمیز امری شدنی است و همکاری با یکدیگر می‌تواند نتایج مطلوبی برجای بگذارد.

موگرینی بعدازظهر چهارشنبه در سفری دو روزه برای دیدار با مسئولان لبنان از جمله میشل عون، رئیس‌جمهور، نبیه بری، رئیس پارلمان و جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور وارد بیروت شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات