رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

  • پنجشنبه 7 بهمن 1395 - 11:44
  • کد خبر : 2082
  • مشاهده : 604 بازدید
  • غرب آسیا
  • چاپ خبر : به اختلافات حماس و مصر پایان دادیم

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که این جنبش به اختلافات خود با مصر پایان داده و به هیچ عنصری که تهدیدی برای امنیت ملی مصر باشد، پناه نمی‌دهد.  موسی ابومرزوق، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت‌وگو با پایگاه “الاهرام العربی” خاطرنشان کرد: ما با هر کشوری […]

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که این جنبش به اختلافات خود با مصر پایان داده و به هیچ عنصری که تهدیدی برای امنیت ملی مصر باشد، پناه نمی‌دهد.

 موسی ابومرزوق، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت‌وگو با پایگاه “الاهرام العربی” خاطرنشان کرد: ما با هر کشوری از طریق مراجع اصلی رابطه برقرار می‌کنیم و موضع حماس در قبال اوضاع داخلی مصر، همان عدم دخالت است و این چیزی است که ما در تمامی نشست‌های گفت‌وگوی ملی و به ویژه دیدارهای اخیر بر آن تأکید کرده‌ایم و در حال حاضر، روابط و فضای حاکم بر مناسبت ما بهبود یافته است.

وی افزود: دستگاه قضایی مصر هیچ یک از اتهامات وارد شده علیه جنبش حماس را ثابت نکرده و هیچ مسأله مورد اختلاف از این قبیل مسائل میان ما و برادرانمان در مصر باقی نمانده است.

ابومرزوق تصریح کرد: ما از پشتوانه عربی خودمان حمایت می‌کنیم و از مسئولان مصری خواسته‌ایم که با ما تعامل برادرانه داشته باشند و گذرگاه رفح را باز کنند؛ چرا که مصر شاهراه ارتباطی نوار غزه با جهان خارج به شمار می‌رود. البته ما نمی‌خواهیم رژیم صهیونیستی را از مسئولیت در قبال نوار غزه تبرئه کنیم و مسئولیت اوضاع این منطقه را متوجه مصر بدانیم.

این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس در همین راستا اعلام کرد: ضربه زدن به امنیت ملی مصر به نفع ما نیست و ما از حوادث منطقه سیناء بیش از مصر متضرر می‌شویم.

وی تأکید کرد: مراجع امنیتی مصر لیست‌های افراد تحت تعقیب در نوار غزه را که تعدادشان کم است، به ما تحویل داده‌اند اما قرار نیست این افراد به مصر تحویل داده شوند. علاوه بر این، مسئولان امنیتی نوار غزه با همتایان مصری خود دیدار خواهند کرد تا وضعیت افرادی را که نامشان در این لیست ها وارد شده است، توضیح دهند.

ابومرزوق درباره اوضاع داخلی فلسطین هم اظهار داشت: فلسطین بحران بزرگی را پشت سر می‌گذارد و ما باید با وحدت ملی این شکاف داخلی را پشت سر بگذاریم. در همین راستا، حماس با جدیت سعی در پایان دادن به شکاف داخلی را دارد و با اتخاذ موضع مثبت و سازنده‌تر، سعی دارد منافع عامه را بر منافع شخصی و منافع امت را بر منافع حزبی خود ترجیح دهد.

به گزارش مرکز اطلاع‌‌رسانی فلسطین، وی در عین حال تصریح کرد که یکی از موانع تحقق وحدت ملی فلسطین، موضع مخالف آمریکا در قبال حضور و نقش‌آفرینی جنبش حماس در هر گونه دولت فلسطینی است.

ابو مرزوق درباره مسأله سوریه هم تصریح کرد: ما در بحران‌های منطقه‌ای بر خلاف منافع حزبی خود عمل کرده‌ایم و از جمله آنها می‌توان به همین مسأله سوریه اشاره کرد که بدون دخالت در امور داخلی این کشور، از آنجا خارج شدیم و سعی کردیم بی‌طرفی را رعایت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات