رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

تارنمای روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: افزون بر یکهزار نفر شب گذشته (چهارشنبه) در محکومیت اقدامات ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا در نیویورک تظاهرات کردند. این افراد ساعت پنج عصر دیروز به وقت محلی (۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران) در پارک میدان واشنگتن در جنوب منهتن در آرامش تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان شعارهایی در […]

تارنمای روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: افزون بر یکهزار نفر شب گذشته (چهارشنبه) در محکومیت اقدامات ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا در نیویورک تظاهرات کردند.

این افراد ساعت پنج عصر دیروز به وقت محلی (۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران) در پارک میدان واشنگتن در جنوب منهتن در آرامش تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان شعارهایی در مخالفت با طرح احداث دیوار در مرز مکزیک و آمریکا و اقدامات ضدمهاجرتی کشورشان سر می دادند.
در بسیاری از پلاکاردهای حمل شده در این تظاهرات، حمایت از حقوق مسلمانان و ادامه میزبانی از پناهندگان سوریه و دیگر کشورهای مسلمان گرفتار جنگ مورد تاکید قرار داشت.
در این زمینه، یکی از تظاهرکنندگان مسلمان بنگلادشی تبار گفت: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا یک واقعه بسیار ترسناک است.
«طاریها کودبوری Thariha Choudbury» با تاکید بر اینکه به واقع احساس می کنم که اسلام هراسی افزایش یافته است، افزود: این روند نباید ادامه یابد چراکه به نژادپرستان آمریکا قدرت می دهد.
«آستین گیلم Austin Guillem» یکی دیگر از تظاهرکنندگان نیز با بیان اینکه با یک مهاجر ازدواج کرده ام و دوستانم مهاجر هستند، گفت: ما شهرستانی تشکیل یافته از مهاجران هستیم و باید از جوامع خود دفاع کنیم.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) با صدور حکم ویژه ای طرح ساخت دیوار مرزی میان کشورش و مکزیک و تعیین مقررات تازه برای جلوگیری از ورود برخی از مهاجران را امضا کرد.
بر اساس گزارش رویترز، رئیس جمهوری آمریکا قرار است دستور ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع هفت کشور از جمله ایران را صادر کند.
بر اساس این فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا، شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که در ۱۰۰ روز ابتدایی ریاست جمهوری خود، فرایند اخراج «بیش از دو میلیون مهاجر غیرقانونی» را که مرتکب خلاف شده اند، از خاک ایالات متحده آغاز خواهد کرد و خواستار حکم زندان حداقل دو ساله برای کسانی شد که اخراج شده اند اما برای ورود مجدد به آمریکا تلاش کرده اند.
اخراج مهاجران غیرقانونی و وضع ممنوعیت های شدید بر مهاجرت به آمریکا، از جمله مهمترین وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ از زمان شروع فعالیت های انتخاباتی او بوده اند.
لغو مجوزهای سفر توریستی بدون ویزا میان آمریکا و کشورهایی که در بازگرداندن مهاجران غیرقانونی خود همکاری نکنند، از جمله دیگر برنامه های اعلام شده ترامپ به شمار می رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات