رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

به گزارش پایگاه سفیر، منابع فلسطینی آگاه اعلام کردند «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نامه‌ای از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داده و در این نامه درخواست کرده برای عدم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس واسطه شود. بر اساس گزارش روزنامه «الشرق‌ الاوسط»، این […]

به گزارش پایگاه سفیر، منابع فلسطینی آگاه اعلام کردند «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نامه‌ای از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داده و در این نامه درخواست کرده برای عدم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس واسطه شود.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق‌ الاوسط»، این درخواست عباس در راستای قدرت و نفوذ احتمالی روسیه برای تاثیرگذاری بر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته و محمود عباس در برهه فعلی به دنبال جایگزینی نقش روسیه به جای نقش آمریکاست.

در همین راستا عریقات با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و لاوروف از آمادگی مسکو برای میزبانی نشست محمود عباس و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد در صورتی که دو طرف آماده این موضوع باشند.

لاوروف درادامه گفت: روسیه مطمئن است زمان ورود به مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین فرا رسیده و کنفرانس صلح پاریس که یکشنبه (فردا) برگزار می‌شود ، بار دیگر بر اسناد تصویب شده سازمان ملل برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل تأکید می‌کند.

عریقات هم در پاسخ به آمادگی عباس برای مشارکت در دیدار احتمالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو تأکید کرد. این اولین باری نیست که روسیه برای این موضوع اعلام آمادگی می‌کند و عباس مانند موارد پیشین اعلام آمادگی می‌کند اما نتانیاهو رد می‌کند.

بنا به گزارش مذکور، موافقت عباس با درخواست روسیه در این راستا صورت می‌گیرد که وی در حال تلاش برای جایگزینی نقش روسیه به جای آمریکاست زیرا عباس معتقد است که دولت جدید آمریکا به مواضع فعلی نمی‌تواند میانجی‌گر مذاکرات صلح یا همان سازش باشد.

مذاکرات روسی- فلسطینی که پیش‌بینی می‌شود «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «سرگئی ویرشینین» فرستاده ویژه لاوروف برای حل و فصل خاورمیانه نیز در آن حضور داشته باشد، به افق‌های ازسرگیری روند صلح، کنفرانس پاریس و حل اختلافات داخلی فلسطین خواهد پرداخت.

«عبدالحفیظ نوفل» سفیر فلسطین در روسیه اعلام کرد سفر عریقات به مسکو د راستای آمادگی برای کنفرانس پاریس و بررسی نقش روسیه در عملیات صلح در خاورمیانه بوده و پیش‌ینی‌ می‌شود لاوروف دوشنه هفته جاری با نمایندگان گروه‌های فلسطینی در مسکو دیدار کند.

«ناصر جوده» وزیر خارجه اردن نیز به مسکو خواهد آمد و گفت‌وگوهای وی با لاوروف بر بحران سوریه و وضعیت عراق و آرمان فلسطین متمرکز خواهد بود. فلسطینی‌ها به نقش روسیه پس از کنفرانس پاریس نیازمند خواهد بود، فلسطین به دنبال تشکیل یک کمیته بین‌المللی مانند «۵+۱» در مذاکرات هسته‌ای ایران، هستند تا مذاکرات میان آنها و اسرائیل را بر اساس مراجع مشخص شده و سقف زمانی آشکار نظارت کند.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد کنفرانس صلح پاریس جایگزین مذاکرات مستقیم میان دو طرف فلسطین و اسرائیل نخواهد بود بلکه دنبال قرار داد نزاع اسرائیلی-فلسطینی در رأس اولویت‌های جهانی است و بر پایه‌های راه‌حل این نزاع متمرکز خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات