رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

سفیر کشورمان در ترکیه با شهردار آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.  محمد ابراهیم طاهریان فرد با ملیح گوکچک، شهردار آنکارا در ساختمان مرکزی شهرداری این شهر دیدار کرد و در این دیدار با اشاره به هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری اقتصادی از سوی روسای جمهوری ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: مقامات دو کشور تمام توان خود […]

سفیر کشورمان در ترکیه با شهردار آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 محمد ابراهیم طاهریان فرد با ملیح گوکچک، شهردار آنکارا در ساختمان مرکزی شهرداری این شهر دیدار کرد و در این دیدار با اشاره به هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری اقتصادی از سوی روسای جمهوری ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: مقامات دو کشور تمام توان خود را برای ارتقاع مبادلات تجاری بازرگانی تهران و آنکارا معطوف به حل موانع ، ایجاد بستر و فراهم کردن سازوکارهای متناسب با هدف کرده‌اند.

طاهریان‌فرد  با اشاره به اهمیت تقویت روابط بانکی و ارتقاء زیر ساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقلی میان دو کشور افزود: بر اساس نقشه راه توسعه روابط بانکی و ایجاد سازوکار لازم جهت تسهیل بسترهای مناسب حمل و نقل بین دو کشور امری ضروری است و مسئولین بخش‌های بانکی و حمل و نقل، مسئولیت مهمی به عهده دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران و ترکیه می‌توانند به عنوان مکمل یکدیگر عمل کنند و از طریق هم‌افزایی در جهت توسعه و رونق اقتصادی دوجانبه و منطقه‌ای نقش موثر داشته باشند.

شهردار آنکارا هم نسبت به اهمیت برقراری روابط برادرانه میان مسلمانان تاکید و ابراز امیدواری کرد: در سایه همکاری همه بخش‌های اقتصادی، تجاری و به خصوص حمل و نقل روابط اقتصادی دو کشور تا سقف سی میلیار دلار ارتقاع یابد.

وی تاکید کرد: همه توان خود را در جهت توسعه تعامل و همکاری میان دو کشور و گفت‌وگو میان مقامات بلندپایه برای تبادل نظر و رفع موانع پیش رو در بخش‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی، به کار گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات