رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

مقامات ارشد امنیتی افغان اعلام کردند که نیروهای امنیتی برای مقابله با گسترش ناامنی در منطقه عملیات‌های نظامی بسیاری را علیه گروه‌های تروریستی انجام داده‌اند، ولی رابطه این گروه‌ها با برخی از کشورها منطقه مانع سرکوب آنها شده است. شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان افغان با گروه‌های تروریستی خارجی ارتباط دارند و […]

مقامات ارشد امنیتی افغان اعلام کردند که نیروهای امنیتی برای مقابله با گسترش ناامنی در منطقه عملیات‌های نظامی بسیاری را علیه گروه‌های تروریستی انجام داده‌اند، ولی رابطه این گروه‌ها با برخی از کشورها منطقه مانع سرکوب آنها شده است.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان افغان با گروه‌های تروریستی خارجی ارتباط دارند و از این گروه‌ها نیرو جذب کرده‌اند که در آینده می‌تواند تهدیدات امنیتی برای منطقه در پی داشته باشد.

«تواب غورزنگ» سخنگوی شواری امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در افغانستان بیش از ۲۰ گروه تروریستی با ۵۰ هزار جنگجوی مسلح فعالیت می‌کنند.

وی افزود که نیروهای امنیتی افغان باوجود مبارزه با گروه طالبان، القاعده و افراد وابسته به داعش با گروه‌های تروریستی پاکستانی مانند «لشکرطیبه» و «تحریک‌طالبان‌ پاکستان» هم مبارزه می‌کنند.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان خاطرنشان کرد که دولت پاکستان حامی بزرگ گروه‌های تروریستی در منطقه است که امکانات زیادی را برای آنها را فراهم می‌کند.

«مارک‌تونر» سخنگوی دولت اوباما چندی قبل در نشست خبری اعلام کرده بود که پیام آمریکا در ارتباط با پناهگاه‌های امن تروریست‌ها به پاکستان واضح و علنی است پاکستان نباید برای گروه‌های مخالف دولت افغانستان پناهگاه امن مهیا کند.

چند ماه قبل نیز «دانیل مارکی» استاد دانشگاه و کارشناس ارشد شورای روابط خارجی آمریکا در یاداشتی به مجله «فارین پالیسی» نوشته بود که دولت جدید آمریکا باید در قبال پاکستان سختگیرانه عمل کند.

وی گفته بود که در تمام محافل سیاسی آمریکا مشخص شده که ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان ترجیح می‌دهند که روابط خود با گروه‌های تروریستی را حفظ کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات