رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

وزارت خارجه ترکیه بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور سوریه اعلام کرد که مواضع این کشور در قبال اسد همان مواضع قبلی است و اسد نقشی در آینده سوریه ندارد. وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که برخی از عناصر از نشست آستانه سرخورده شده‌اند و ممکن است آتش‌بس را نقض کنند. این وزارتخانه همچنین […]

وزارت خارجه ترکیه بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور سوریه اعلام کرد که مواضع این کشور در قبال اسد همان مواضع قبلی است و اسد نقشی در آینده سوریه ندارد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که برخی از عناصر از نشست آستانه سرخورده شده‌اند و ممکن است آتش‌بس را نقض کنند.

این وزارتخانه همچنین افزود که آنکارا از مدت‌ها قبل از ایجاد منطقه امن در سوریه حمایت کرده است و آنکارا منظر است که نتایج درخواست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایجاد منطقه امن در سوریه را ببیند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت که ما قطعا منطقه‌ای امن را برای مردم در سوریه ایجاد خواهم کرد.

بنا بر پیش‌نویس و اسنادی که برخی رسانه‌های خبری مانند رویترز رویت کرده‌اند، ترامپ از وزارت دفاع، و نیز وزارت خارجه خواهد خواست تا طرحی با هدف ایجاد «منطقه امن» برای سوریه ارائه کنند.

بنا بر گزارش‌ها در پیش‌نویس این فرمان اجرایی آمده «وزارت خارجه با همکاری وزارت دفاع، طی ۹۰ روز پس از ابلاغ این فرمان، موظف هستند طرحی برای ایجاد منطقه امن در سوریه و مناطق اطراف آن برای شهروندان سوری آواره از جنگ آماده کنند.» هدف از این منطقه «سکنی‌گزیدن در یک منطقه مطمئن، در انتظار بازگشت به محل سکونت یا دریافت اجازه سکونت در کشور ثالث» عنوان شده ‌است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات