رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

اندیشکده رافدین نوشت: روزنامه دیلی تلگراف و گاردین دو سرمقاله در این زمینه به چاپ رساندند.سر دبیر روزنامه دیلی تلگرافدر سرمقاله خود در این روزنامه به اختلاف بر سر اظهرات اخیر جانسون درباره عربستان سعودی اشاره کرد. همچنین این سرمقاله جانسون را یکی از بازیگران سیاسی دولت انگلستان و شخص پرطرفداری در میان مردم معرفی […]

اندیشکده رافدین نوشت: روزنامه دیلی تلگراف و گاردین دو سرمقاله در این زمینه به چاپ رساندند.سر دبیر روزنامه دیلی تلگرافدر سرمقاله خود در این روزنامه به اختلاف بر سر اظهرات اخیر جانسون درباره عربستان سعودی اشاره کرد. همچنین این سرمقاله جانسون را یکی از بازیگران سیاسی دولت انگلستان و شخص پرطرفداری در میان مردم معرفی می کند و اورا به عنوان نماینده رای دهندگان بسیاری در سیاست امروز انگلستان وصف کرد.
این روزنامه اظهارات می نخست وزیر انگلستان در باره همکار خود جانسون را مبنی بر اینکه مدیریت جنگ های نیابتی توسط عربستان و ایران نظر شخصی وی است بسیار تند توصیف کرد.
علاوه بر آن این روزنامه در سر مقاله خود عنوان کرد که درحال حاضر اختلاف میان سیاست مداران این کشور به صلاح آن نمی باشد بلکه باید سیاست مداران آن با یکدیگر همکاری کنند.
همچنین این روزنامه بر ضرورت انسجام سیاست خارجی در مواجه با چالش هایی که کشور با آن روبرو است تاکید کرد. در ادامه رئیس جدید سازمان امنیت انگلستان در رابطه با تبلیغات روسیه و حملات سایبری آن که موجب به خطر افتادن امنیت کشور می شود هشدار داد.
روزنامه گاردین نیز  در سرمقاله خود اظهار کرد که بهتر است جانسون به جای توجیه انتقاداتی که از او می شود از صادرات اسلحه به عربستان سعودی که از آغاز جنگ تا کنون ادامه داشته و قیمت آن ۳/۳ ملیارد پوند می رسد دست بر دارد .
گاردین در هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی رم انتقاد شدیدی از اظهارات جانسون به عمل آورد و از بازدید (می ) از خلیج فارس و دخالت در سیاست عربستان نیز انتقاد کرد.
جانسون در اظهارات خود به نبود رهبری واحد در خاورمیانه که می تواند مانع درگیری شود اشاره نمود وی اظهار کرد سیاستمداران این منطقه از دین و نژاد که باعث تحقق اهداف آنها می شود سوء استفاده می کنند. و این مساله را یکی از بزرگترین مشکلات سیاسی خاورمیانه دانست .  روزنامه گاردین نوشت با وجود مواخذه شدن جانسون توسط مای عده ای از نمایندگان پارلمان از اظهارات او دفاع کردند.
گاردین به نقل از اندرو میشل وزیر سابق توسعه بین المللی گفت حقیقت این ایت که رابطه تنگاتنگی میان انگلستان و عربستان سعوودی وجوددارد اما مصلحت سیاسی و اقتصادی ما بر دوام این رابطه نمی باشد. همچنین این روزنامه درباره مناطق تحت سیطره حوثی ها در شمال یمن تحقیقی منتشر کرد و درآن تصاویری از بازار شهر صعده که توسطجنگنده های سعودی بمباران شده بود منتشر ساخت و جنگ یمن را به عنوان جنگ فراموش شده دانست که از آغاز آن تا کنون ۱۰ هزار کشته و ۳ ملیون نفر آواره داشته است .

 

مترجم : آمنه توحیدی

اخبار مرتبط

نظرات