رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

کی از رهبران مخالف مکزیک از دولت این کشور خواست تا دادخواستی را علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در سازمان ملل به دلیل تصمیم‌گیری برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا، مطرح کنند. بنا به گزارش رویترز، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» کاندیدای چپ‌گرای انتخابات […]

کی از رهبران مخالف مکزیک از دولت این کشور خواست تا دادخواستی را علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در سازمان ملل به دلیل تصمیم‌گیری برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا، مطرح کنند.

بنا به گزارش رویترز، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» کاندیدای چپ‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری مکزیک ضمن آنکه پیشنهاد ترامپ برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک را توهین به کشورش دانست، گفت: «من با احترام پیشنهاد می‌کنم که دولت مکزیک کیفرخواستی را در سازمان ملل علیه دولت آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی مطرح کند».

لوپز هفته پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه فوریه به شهرهای مهم آمریکا سفر کند تا حمایت آمریکایی‌های مکزیکی‌الاصل را جلب کند.

وی از مردم مکزیک خواست مقابل سیاست‌های ترامپ مقاومت کنند و خشم بسیاری از پناهجویان مکزیکی که در آمریکا هستند را برانگیزد.

شبکه «بی.بی.سی» نیز پیشتر گزارش کرد، علیرغم چنین تصمیمی، «انریکه پینا نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک در پیامی به مردم کشورش گفته است که از این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا متأسف است و دولت مکزیک هزینه دیوار دونالد ترامپ در مرز مکزیک را پرداخت نخواهد کرد.

ترامپ روز چهارشنبه (دیروز) در مصاحبه با شبکه «ای.بی.سی» گفت که مکزیک کاملاً و صددرصد هزینه دیوار را به آمریکا پرداخت خواهد کرد.

هزینه ساخت این دیوار، میلیاردها دلار برآورد شده است و در وهله اول کنگره باید آن را تصویب کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که ساختن دیوار مرزی بین دو کشور در عرض چند ماه آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات