رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

هیأت مهندسان مصری در سفر به دمشق با «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز شنبه، گزارش داد که دو طرف در این دیدار بر روابط متمایز بین دو ملت سوریه و مصر تأکید و ابراز امیدواری کردند که این دیدارها به نفع دو کشور و برای توسعه سازوکار، […]

هیأت مهندسان مصری در سفر به دمشق با «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز شنبه، گزارش داد که دو طرف در این دیدار بر روابط متمایز بین دو ملت سوریه و مصر تأکید و ابراز امیدواری کردند که این دیدارها به نفع دو کشور و برای توسعه سازوکار، تحقق همکاری اقتصادی، فعال کردن نهادهای دولتی و همکاری در زمینه فعالیت مهندسی باشد.

این سفر در حالی انجام شده است که مصر به دلیل حمایت از راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و محکوم کردن اقدامات تروریستی در این کشور، سخت مورد انتقاد عربستان است.

خمیس در این دیدار درباره جنگی که کشورهای غربی و دستگاه‌های اطلاعاتی آن برای سوریه تدارک دیده و برخی کشورهای منطقه آن را با هدف نابودی سوریه و زیرساخت‌های آن اجرا کردند، سخن گفت و با اشاره به اشتباه این کشورها، تأکید کرد که دولت سوریه به مقابله با این جنگ و بازسازی ویرانه‌ها ادامه می‌دهد.

مهندس طارق النبراوی نیز بر اهمیت همکاری بین دو کشور برای تحقق هدف استراتژیک و تحکیم روابط تأکید کرد و گفت که اتحادیه مهندسان مصری برای همکاری با اتحادیه مهندسان سوریه و توسعه فعالیت‌ها جهت پاسخگویی به نیازهای مرحله آینده تلاش خواهد کرد.

النبراوی همچنین بر حمایت ملت مصر از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم و حفظ تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین تأکید کردند که امضای توافقنامه همکاری بین دو اتحادیه سوریه و مصر در زمینه مهندسی اساس همکاری بین دو کشور خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات