رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

مدیر کل اسبق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی:

دیدار نتانیاهو و ترامپ نقش مهمی در آینده توافق هسته‌ای ایران دارد

«دور گولد»، مدیرکل اسبق وزارت خارجه “اسرائیل” مدعی شد ایران می‌تواند تا یک دهه دیگر هر اندازه اورانیوم که می‌خواهد غنی‌سازی کند و به تولید سلاح هسته‌ای بپردازد. وی همچنین ادعا کرد توافق هسته‌ای که میان تهران و کشورهای ۵ + ۱ در ژوئیه سال ۲۰۱۵ منعقد شد، به دلیل بندهای مرتبط با پایانِ آن، […]

«دور گولد»، مدیرکل اسبق وزارت خارجه “اسرائیل” مدعی شد ایران می‌تواند تا یک دهه دیگر هر اندازه اورانیوم که می‌خواهد غنی‌سازی کند و به تولید سلاح هسته‌ای بپردازد. وی همچنین ادعا کرد توافق هسته‌ای که میان تهران و کشورهای ۵ + ۱ در ژوئیه سال ۲۰۱۵ منعقد شد، به دلیل بندهای مرتبط با پایانِ آن، «همانند یک جعبه شیر است که قطعاً در زمانی در آینده تلخ خواهد شد.»

به گزارش العالم، گولد که هم‌اکنون رئیس مرکز روابط عمومی قدس اشغالی است، مدعی شد: «اتفاقی که در آن زمان رخ می‌دهد این است که ایران می‌تواند هر اندازه که می‌خواهد و در هر سطحی که مایل است (از جمله سطح مناسب برای تولید سلاح هسته‌ای)، اورانیوم غنی‌سازی کند و غرب نمی‌تواند در این خصوص چیزی بگوید یا کاری انجام دهد.»

به نوشته این وبسایت، انتظار می‌رود موضوع هسته‌ای ایران یکی از مسائل اصلی برنامه سفر ماه آینده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به واشینگتن برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باشد. به گفته «گولد»، این دیدار می‌تواند نقش مهمی در آینده توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ ایفا کند.

«گولد» در ادامه اظهارات مضحک خود مدعی شد: «این توافق در قالب کنونی آن برای اسرائیل، کشورهای غرب اروپا و آمریکا بسیار خطرناک است و این موضوع که غرب چطور باید آن را به پیش ببرد، به بررسی دقیق نیاز دارد.»

این وبسایت در ادامه می‌نویسد: سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در عصر ترامپ نامشخص است. «دیوید فریدمن»، مشاور ارشد ترامپ، در مصاحبه‌ای پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اوایل ماه نوامبر سال گذشته به «آلگماینر» گفته بود یک ایران هسته‌ای در ۹ سال آینده غیر قابل پذیرش است و دولت ترامپ می‌کوشد برای تغییر مفاد توافق هسته‌ای، با قدرت‌های جهان دوباره وارد مذاکره شود. وی به عنوان سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی منصوب شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات