رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

‘سرتاج عزیز’ روز پنجشنبه در ملاقات ‘علاءالدین بروجردی’ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همچنین با تاکید بر ضرورت جهش در مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان و ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، از آمادگی اسلام آباد برای پیشبرد موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور خبر […]

‘سرتاج عزیز’ روز پنجشنبه در ملاقات ‘علاءالدین بروجردی’ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همچنین با تاکید بر ضرورت جهش در مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان و ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، از آمادگی اسلام آباد برای پیشبرد موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور خبر داد.
سرتاج عزیز همچنین گفت: برقراری تعاملات بانکی بین ایران و پاکستان توسط بانک مرکزی پاکستان در حال بررسی است و امیدواریم به زودی اجرایی شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان همچنین با اشاره به مشکلات کشورهای منطقه بعد از حوادث یازده سپتامبرسال ۲۰۰۱، به ویژه مشکلاتی مثل جنگ افغانستان و ایجاد گروههای تروریستی، بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با مشکلات تاکید کرد.
سرتاج عزیز با ابراز نگرانی از حضور بقایای داعش در افغانستان پس از شکست در سوریه و عراق، از این مسئله به عنوان یک خطر مشترک برای کل منطقه از جمله برای ایران و پاکستان نام برد و بر ضرورت تلاش برای تسهیل در برقراری صلح در افغانستان در راستای مقابله با این تهدیدها تاکید کرد.
این مقام عالی پاکستان ثبات و امنیت در افغانستان را امری ضروری برای ثبات و امنیت مرزهای ایران و پاکستان دانست.
وی همچنین اهمیت راهروی اقتصادی چین – پاکستان و استقبال از پیوستن سایر کریدورهای منطقه ای به آن را برای گسترش تجارت و تسهیل انتقال انرژی بین کشورهای منطقه مورد تاکید قرار داد.
بروجردی نیز در این ملاقات، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های چشمگیر حاصل شده در استقرار ثبات و امنیت پاکستان ، بر ضرورت گسترش همکاری ها در همه زمینه ها به ویژه در امور مرزها برای مبارزه با دشمن مشترک یعنی تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به این نکته که بازماندگان داعش تهدیدی نه فقط برای منطقه بلکه برای کل جهان و از جمله اروپا است، اشاره و بر ضرورت مبارزه فراگیر بین المللی با آن تاکید کرد.
بروجردی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه لبنان و عراق، آخرین وضعیت منطقه را در این ملاقات تشریح کرد.
این مقام پارلمانی کشورمان بر ضرورت همگرائی بیشتر در منطقه به ویژه میان کشورهای اسلامی و خصوصا همسایگان مانند ایران و پاکستان برای مقابله با چالش های تحمیل شده به منطقه توسط کشورهای خارج از منطقه تاکید کرد.
بروجردی همچنین با اشاره به تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان از سوی طرف ایرانی، با اشاره به اهمیت فوق العاده انرژی برای رشد و توسعه اقتصادی پاکستان، بر ضرروت تسریع طرف پاکستانی در انجام تعهدات خود برای اجرای این خط لوله در خاک خود تاکید کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات