رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

به گزارش پایگاه سفیر،گروه‌های تروریستی فعال در منطقه «وادی‌بردی» در حومه دمشق شب گذشته مسئول امور آشتی در این مناطق را ترور کردند که در پی این اقدام جنایتکارانه عملیات ازسرگیری پمپاژ آب شرب پایتخت سوریه متوقف شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، شب گذشته تک‌تیراندازهای تکفیری، سرتیپ «احمد الغضبان» مسئول امور آشتی […]

به گزارش پایگاه سفیر،گروه‌های تروریستی فعال در منطقه «وادی‌بردی» در حومه دمشق شب گذشته مسئول امور آشتی در این مناطق را ترور کردند که در پی این اقدام جنایتکارانه عملیات ازسرگیری پمپاژ آب شرب پایتخت سوریه متوقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، شب گذشته تک‌تیراندازهای تکفیری، سرتیپ «احمد الغضبان» مسئول امور آشتی در منطقه «وادی‌بردی» در حومه دمشق را هنگام خروج به‌همراه تیم‌های بازسازی از چشمه‌های «الفیجه» در پی تکمیل مرحله نخست بازسازی مخازن شرب ترور کردند.

در پی ترور احمد الغضبان، تیم‌های بازسازی این مکان را ترک کرده و مذاکرات و همچنین ادامه عملیات ازسرگیری پمپاژ آب به پایتخت سوریه متوقف شد،‌ همچنین اتوبوس‌هایی که قرار بود شماری از افراد مسلح وادی‌بردی را به شهر ادلب منتقل کند، نیز خارج شدند.

تحلیلگران میدانی بر این باورند که ترور سرتیپ الغضبان که میانجی مذاکره‌کننده میان دولت سوریه و گروه‌های مسلح بود، ضربه ویرانگر به روند آشتی در وادی‌بردی بود به‌ویژه پس از اعلام یک منبع میدانی مبنی بر تشدید عملیات نظامی در منطقه و اصرار تروریست‌ها بر جلوگیری از ورود آب شرب به پایتخت از حدود یک ماه پیش تا کنون است.

مذاکرات میان دولت و گروه‌های مسلح با نظارت کمیته‌های آشتی به توافق اولیه منجر شده بود که مهمترین بندهای آن: ورود تیم‌های بازسازی به چشمه‌های عین الفیجه و آماده شدن فهرست‌های اولیه برای اخراج تروریست‌های بیگانه و همچنین اجازه دادن به کارکنان و دانش‌آموزان برای خروج از روستاهای وادی‌بردی بود.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های تکفیری در منطقه وادی‌بردی و حمله به مواضع و تحرکات آنها، توانستند شهرک «نبع الخضرا» در وادی‌بردی را پاکسازی کنند.

منابع سوری همچنین از پیشروی نیروهای ارتش در اطراف شهرک «عین‌الخضره» در سایه درگیری مستمر با گروه‌های تروریستی خبر دادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات