رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

سفیر بررسی می‏کند:

ترامپ طبل جنگ رانواخت

سفارت آمریکا در خیابان هایارکون تل آویو جاخوش کرده است،ساختمانی مدرن وبتنی که نزدیک شصت سال است پرچم آمریکارادرخودحفظ کرده است وحالافرجام این مکان نیزقرار است دستخوش تغییرات عجیب وغریب ریاست جمهوری جدید ایالات متحده باشد. ترامپ پیش ازاین هم در برخی از تجمعات انتخاباتی اش ازجمله نشست آی پک به انتقال سفارت آمریکا از […]

سفارت آمریکا در خیابان هایارکون تل آویو جاخوش کرده است،ساختمانی مدرن وبتنی که نزدیک شصت سال است پرچم آمریکارادرخودحفظ کرده است وحالافرجام این مکان نیزقرار است دستخوش تغییرات عجیب وغریب ریاست جمهوری جدید ایالات متحده باشد.
ترامپ پیش ازاین هم در برخی از تجمعات انتخاباتی اش ازجمله نشست آی پک به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشاره کرده بودووعده هایی ازاین دست است که نتانیاهو را برآن داشت تا باردیگردرخواست انتقال سفارت آمریکارامطرح کند.
این اولین بارنیست که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکاباتکیه براین مساله آرای یهودیان آمریکایی راجذب کرده اند،چنانچه چورج دابلیوبوش وکلینتون نیز در رقابت های انتخاباتی خود آن رامطرح کرده بودندچراکه رژیم صهیونیستی تا استقرارکامل این رژیم دربیت المقدس رسالت خودراکامل نمیداند وسال هاست که به دنبال تغییرپایتخت از تل آویو به بیت المقدس است که این امر مورداستقبال جوامع بین المللی قرارنگرفته است.
خروج از حالت فعلی وتغییر در وضعیت به ظاهرآرام صلح در بیت المقدس هزینه ی زیادی رابه کشورهای غربی تحمیل خواهدکرد.حقیقت آن است که هزینه های رژیم صهیونیستی دراین سال ها برای کشورهای غربی وایالات متحده بسیاربالابوده است،تنهابخشی ازاین هزینه ها مادی است آنچه این روزها بیشتر باعث نگرانیست هزینه های حقوقی وانسانی رژیم صهیونیستی برای هم پیمانانش است شاید این دست ازهزینه هاست که وزیرخارجه فرانسه درمخالفت با این اقدام انتقال سفارت آمریکابه بیت المقدس را تحریک آمیز میداند واین پیش بینی زیادهم دورازباورنیست.
به گفته ی خبرگزاری الجزیره چندی پیش محمودعباس رییس جمهور دولت خودگردان فلسطین درنامه ای ازترامپ خواست ازانتقال سفارت آمریکابه بیت المقدس خودداری کند چراکه این جابه جایی پیامدهای زیادی ازجمله ایجادنارضایتی واغتشاش در اراضی اشغالی رابه دنبال خواهد داشت.
این درحالیست که یکی ازاولویت های اجرایی سفیر آمریکادراسراییل همین انتقال سفارت میباشد وفرایدمن از اولین روزهای ماموریتش براین خواسته اصرارداشته است.آنچه مسلم است انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گامی است درجهت تغییرپایتخت رژیم صهیونیستی وآگاهی ازهمین مساله موجب میشود که گروه های فلسطینی نسبت به این مساله سکوت نکنندوشایداین حرکت شروع زنجیره ای ازاعتراضات ونهایتاانتفاضه ای دیگرباشد.

اخبار مرتبط

نظرات