رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

«خالد بن احمد آل خلیفه» با اشاره به اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با تهدیدات زیادی از جمله تهدیدات امنیتی از جانب مرزهای یمن و عراق مواجه هستند، ایران را به عنوان نخستین تهدید امنیتی برای این کشورها توصیف کرد. به نوشته روزنامه «الاهرام»، خالد بن احمد همچنین از تشکیل کمیته دائمی علیه ایران […]

«خالد بن احمد آل خلیفه» با اشاره به اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با تهدیدات زیادی از جمله تهدیدات امنیتی از جانب مرزهای یمن و عراق مواجه هستند، ایران را به عنوان نخستین تهدید امنیتی برای این کشورها توصیف کرد.

به نوشته روزنامه «الاهرام»، خالد بن احمد همچنین از تشکیل کمیته دائمی علیه ایران برای اولین بار خبر داد و گفت که این، کمیته‌ای دائمی در اتحادیه عرب و تحت عنوان «مداخله ایران در کشورهای عربی» است که بحرین، مصر، امارات و عربستان عضو آن هستند.

وزیر خارجه بحرین گفت که چنانچه ایران حسن‌نیت خود را نشان نداده و به آنچه «دخالت‌های آشکار» در امور داخلی بحرین و کشورهای عضو شورای همکاری، نامید، ادامه دهد در آن صورت بحرین به فکر اجرای سازوکار پیشنهادی شورای همکاری برای مقابله با دخالت‌های ایران با همکاری کشورهای دوست و جامعه جهانی خواهد بود تا به انزوای بیشتر در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شود.

وزیر خارجه بحرین توضیح داد که این سازوکار شامل چندین مسیر و گزینه برای تعامل با این دخالت‌هاست که عبارتند از: گزینه ملی در داخل کشورهای عضو شورای همکاری، گزینه خلیج فارس در چارچوب شورای همکاری، گزینه سیاسی و دیپلماتیک، گزینه اقتصادی و تجاری و گزینه فرهنگی و رسانه‌ای.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات