رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

رییس شورای امنیت روسیه اعلام کرد: در حالی که آمریکا به طور گسترده روسیه را به حملات مختلف سایبری بدون ارائه هرگونه مدرکی متهم می‌کند، خود از فضای سایبری برای اهداف رهگیری و جاسوسی استفاده می‌کند. نیکولای پاتروشف، رییس شورای امنیت روسیه در گفت‌وگو با روزنامه روسیسکایاگازتا گفت: در حالی که دولت اوباما روسیه را […]

رییس شورای امنیت روسیه اعلام کرد: در حالی که آمریکا به طور گسترده روسیه را به حملات مختلف سایبری بدون ارائه هرگونه مدرکی متهم می‌کند، خود از فضای سایبری برای اهداف رهگیری و جاسوسی استفاده می‌کند.

نیکولای پاتروشف، رییس شورای امنیت روسیه در گفت‌وگو با روزنامه روسیسکایاگازتا گفت: در حالی که دولت اوباما روسیه را به انجام حملات سایبری بدون ارائه هرگونه مدرکی متهم می‌کند،‌ خود این واقعیت را انکار می‌کند که تمام سرورهای بزرگ اینترنتی در خاک آمریکا قرار دارد و این سرورها توسط واشنگتن برای دستیابی به اهداف جاسوسی‌اش در جهت حفظ تسلط این کشور بر جهان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مسکو شاهد افزایش تلاش‌ها برای انجام اقدامات خرابکارانه از خارج از کشور علیه سیستم‌های اطلاعاتی روسیه است. این اقدامات شامل هک کردن‌ها و جمع آوری اطلاعات شخصی است که در این مسیر از اپراتورهای جهانی اینترنتی استفاده می‌شود.

پاتروشف اضافه کرد: روسیه به دنبال شکل‌دهی یک سیستم بین‌المللی براساس قوانین مشترک مانند مسوولتی اخلاقی در فضای مجازی برای همه کشورها به صورت یکسان است. روسیه به طور مستمر به دنبال ارتقای سیستم خود برای مقابله با تهدیدها علیه امنیت سایبری است.

وی افزود: این اقدامات آمریکا امنیت روسیه و چندین کشور دیگر را تهدید می‌کند.

وی در ادامه از بی‌میلی دولت اوباما برای همکاری موثر با روسیه درباره سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: متاسفانه دولت اوباما بیشتر از اینکه در همکاری با ما باشد، تنها اظهار نظر می‌کند.

پارتوشف در ادامه نسبت به ایجاد روابط سازنده با دولت جدید آمریکا اظهار امیدواری کرد و گفت: من بر این باورم که در این دوره جدید برخی فرصت‌ها برای انجام همکاری‌های سازنده با آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم، اطلاعات امنیتی و برخی حوزه‌های دیگر وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات