رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

  • شنبه 25 دی 1395 - 14:40
  • کد خبر : 932
  • مشاهده : 253 بازدید
  • غرب آسیا
  • چاپ خبر : کره شمالی، حفر تونل را به اعضای حماس را آموزش می‌دهد

به گزارش پایگاه سفیر، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در اعترافی نوشت موشک‌های ضد تانک «کورنت» حماس، بزرگترین تهدید برای ارتش اسرائیل است که سعی دارد وارد نوار غزه شود. این روزنامه تصریح کرد در جنگ ۵۱ روزه علیه نوار غزه یکی از این موشک‌ها به سمت یک تانک اسرائیلی شلیک شد و آن را منهدم […]

به گزارش پایگاه سفیر، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در اعترافی نوشت موشک‌های ضد تانک «کورنت» حماس، بزرگترین تهدید برای ارتش اسرائیل است که سعی دارد وارد نوار غزه شود.

این روزنامه تصریح کرد در جنگ ۵۱ روزه علیه نوار غزه یکی از این موشک‌ها به سمت یک تانک اسرائیلی شلیک شد و آن را منهدم کرد. علی‌رغم اینکه این موشک‌ها به تعداد محدود و در سال‌های گذشته از طریق سوریه وارد نوار غزه شده اما در مقایسه با سایر موشک‌ها، بزرگترین تهدید از ناحیه گروه‌های مقاومت فلسطینی محسوب می‌شود.

یدیعوت در ادامه نوشت موشک‌های کورنت در جنگ دوم لبنان (جنگ ۳۳ روزه) علیه تانک‌های اسرائیلی «مرکاوا» استفاده شد که منجر به چندین کشته و زخمی از فاصله ۵ کیلومتری شد.

این روزنامه اسرائیلی در سایت اینترنتی خود مدعی شد حماس با کره شمالی مذاکراتی را انجام داده تا به این موشک‌های پیشرفته و دیگر ابزارهای پیشرفته و جدید دست یابد و در ادامه به نقل از روزنامه «تلگراف» انگلیس نوشت این قرارداد احتمالی (برای خرید تسلیحات) صدها هزار دلار است.

کورنت نوعی موشک ضد تانک هدایت‌شونده سنگین روسی است که در سال ۱۹۹۴ ارائه شد. این موشک برای انهدام تانک‌های اصلی میدان نبرد نسل جدید و هلیکوپترهای کند و ارتفاع‌پایین طراحی شده اما به خاطر هزینهٔ بالای تولید قرار نیست به طور کامل جای سیستم‌های ضدتانک قبلی را بگیرد.

کورنت برخلاف دیگر موشک‌های ضدتانک از هدایت سیمی استفاده نمی‌کند بلکه با پرتو لیزر به سوی هدف حرکت می‌کند. این موشک ۲۷ کیلو وزن و توانایی عبور از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های ۱۰۰ تا ۵۵۰۰ متری کارایی دارد .

یدیعوت در ادامه ادعا کرد دستگاه‌های امنیتی اسرائیل احتمال می‌دهند کارشناسانی نظامی از کره شمالی ، اعضای حماس را برای چگونگی حفر تونل آموزش می‌دهند؛ تونل‌هایی که برای اسرائیل «تهدیدی استراتژیک» شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات