رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

به گزارش پایگاه سفیر، رسانه های کره شمالی اعلام کردند که پیونگ یانگ هرگز برنامه پیشرفت های فضایی خود را متوقف نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، بزرگترین روزنامه در کره شمالی روز یکشنبه طی گزارشی خبر داد: پیونگ یانگ به پرتاب موشک برای حمل و استقرار ماهواره در مدار زمین […]

به گزارش پایگاه سفیر، رسانه های کره شمالی اعلام کردند که پیونگ یانگ هرگز برنامه پیشرفت های فضایی خود را متوقف نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، بزرگترین روزنامه در کره شمالی روز یکشنبه طی گزارشی خبر داد: پیونگ یانگ به پرتاب موشک برای حمل و استقرار ماهواره در مدار زمین ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «رودونگ سین مون» به عنوان عضوی از حزب کارگر حاکم در کره شمالی، طی صدور بیانیه ای مدعی شد: سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشوری کمونیستی (کره شمالی) بی تردید با شکست روبرو خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: مهم نیست که چه کسی مخالفت می کند، پیونگ یانگ هرگز برنامه پیشرفت های فضایی خود را متوقف نخواهد کرد.

در همین راستا روزنامه کره شمالی با تاکید بر این واقعیت که پرتاب موشک، در جهت فراهم آوردن آسایش بیشتر مردم این کشور است، ادامه داد: تصمیم قاطع حاکمیت پیونگ یانگ، پیشگام شدن در زمینه اکتشاف فضا است.

این روزنامه سپس افزود: ایالات متحده آمریکا مکررا با سوء استفاده از شورای امنیت، مدعی شده است که راکتهای ما برای آزمایش موشک به کار گرفته می شود در حالی که این موضوع صحت نداشته و واشنگتن با سفسطه، اصل صلح آمیز بودن موشک ها را تخریب می کند.

لازم به ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی را از پرتاب موشک های ماهواره بر منع کرده زیرا معتقد است که پیونگ یانگ این گونه موشک ها را در جهت دستیابی به توانایی پرتاب موشک های دور برد انجام می دهد.

در همین راستا بیشتر کارشناسان بر این مطلب اذعان دارند که بین فن آوری موشک های ماهواره بر و موشکهای دوربرد تفاوت چندانی وجود ندارد.

گفتنی است که بیانیه اخیر در پیونگ یانگ پس از آن منتشر شد که « کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در پیام ابتدای سال خود از ورود کشورش به آخرین مراحل آزمایش پرتاب موشکهای قاره پیما خبر داده بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات