رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه افکار سنجی روسیه، بیشتر مردم این کشور خواستار باقی ماندن ادوارد اسنودن در روسیه هستند.  بر این اساس بیش از ۷۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، عدم استرداد وی را به آمریکا خواستار شدند. همچنین در حدود ۱۲ درصد خواهان بازگردانندن وی به امریکا هستند. اسنودن […]

در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه افکار سنجی روسیه، بیشتر مردم این کشور خواستار باقی ماندن ادوارد اسنودن در روسیه هستند.

 بر این اساس بیش از ۷۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، عدم استرداد وی را به آمریکا خواستار شدند. همچنین در حدود ۱۲ درصد خواهان بازگردانندن وی به امریکا هستند.
اسنودن کارمند سابق سازمان “سیا” آمریکا که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ژوئن ۲۰۱۳ میلادی تعدادی از اسناد سری درخصوص برنامه‌های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های “واشنگتن پست” و “گاردین” داد که در پی آن  جنجال بزرگی را در سراسر جهان به وجود آمد.
بر اساس این اسناد آمریکایی‌ها نه فقط در کشور خود جاسوسی می‌کنند بلکه مراقب زندگی میلیون‌ها اروپایی از جمله نزدیک ترین متحدان ایالات متحده هستند.
اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو پرواز کرد و در ماه اوت ۲۰۱۳، پناهندگی موقت یک ساله را روسیه را به دست آورد. در سال ۲۰۱۴، مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه تا سه سال دیگر تمدید شد.
۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ در آمریکا اتهاماتی درباره سرقت اموال دولتی و افشای اسناد دولتی علیه اسنودن اقامه شد.
براساس قوانین ایالات متحده مجازات این جرایم در مجموع می‌تواند تا ۳۰ سال حبس و حتی اعدام را برای وی به همراه داشته باشد.
برخی گمانه زنی‌ها درخصوص استرداد وی به آمریکا در پی روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا مطرح شده است که خواهان گسترش روابط با روسیه است.

اخبار مرتبط

نظرات