رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

به گزارش پایگاه سفیر، یک خبرگزاری غربی نوشت، قدرت‌های جهانی در نشست پاریس به دولت ترامپ این پیام را خواهند فرستاد که راهکار تشکیل ۲ دولت تنها راه برای حل و فصل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین خواهد بود. قرار است حدود ۷۰ کشور و سازمان در کنفرانس پاریس که از امروز یکشنبه آغاز به […]

به گزارش پایگاه سفیر، یک خبرگزاری غربی نوشت، قدرت‌های جهانی در نشست پاریس به دولت ترامپ این پیام را خواهند فرستاد که راهکار تشکیل ۲ دولت تنها راه برای حل و فصل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین خواهد بود.

قرار است حدود ۷۰ کشور و سازمان در کنفرانس پاریس که از امروز یکشنبه آغاز به کار خواهد کرد، شرکت کنند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شرکت در این کنفرانس مخالفت کرده و آن را بیهوده ارزیابی کرده است.

فرانسه بارها سعی کرده است تا روند مذاکرات سازش را در سال ۲۰۱۶ میلادی از سر بگیرد. کنفرانس مقدماتی سازش در ماه ژوئن با حضور سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای عربی برگزار شد تا درباره پیشنهادات مطرح بدون حضور اسرائیل و فلسطین، رایزنی شود.

به نظر می رسد قدرت های جهانی در این نشست پیام روشنی را برای دولت ترامپ ارسال خواهند کرد که راهکار تشکیل ۲ دولت تنها راه پیش رو خواهد بود و طرح ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس به ضرر تلاش های مربوط به برقراری صلح خواهد بود.

در حالی که تنها ۵ روز به برگزاری مراسم تحلیف ترامپ باقی مانده است، به نظر می رسد کنفرانس پاریس زمینه مناسبی را برای قدرت های جهانی فراهم خواهد کرد تا برای رهبر آمریکا پیام روشن و قاطعی را ارسال کنند.

ترامپ قول داده است تا سیاست هایی را در حمایت از اسرائیل دنبال کند، و سفارت آمریکا را از تل آویو به شهر بیت المقدس منتقل نماید. در ۶۸ سال گذشته سفارت آمریکا در شهر تل اویو بوده و این اقدام می تواند تغییر ساختاری بزرگی در سیاست های واشنگتن در قبال اسرائیل تلقی شود.

یک دیپلمات ارشد فرانسوی تاکید کرد: این می تواند یک تصمیم یکجانبه باشد که موجب تشدید تنش خواهد شد. ۵ روز قبل از اینکه او رئیس جمهور آمریکا شود، حدود ۷۰ کشور جهان بر لزوم راهکار تشکیل دو دولت تاکید خواهند کرد، آن هم در شرایطی که دولت ترامپ ممکن است اقدامات جنجالی را انجام دهد که شرایط را بدتر کند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز پیش از این درباره برگزاری این نشست تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس، تاکید بر حمایت جامعه بین المللی از راهکار تشکیل دو دولت است و تضمین دادن نسبت به این مساله که این راهکار هنوز منبع اصلی است.

وی اظهار داشت: البته من نسبت به چیزی که این کنفرانس می تواند به آن دست یابد، واقع بین هستم. صلح تنها توسط اسرائیلی ها و فلسطینی ها حاصل خواهد شد و نه هیچ کس دیگری. تنها مذاکرات مستقیم می تواند موفقیت آمیز باشد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد ولی نتانیاهو اعلام کرده است که در این کنفرانس شرکت نمی کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات