رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

یکی از اصلی ترین اهداف این رزمایش این است که دو کشور بتوانند خلبانانی را که جنگنده های آنها در منطقه دشمن سقوط کرده است، نجات دهند. ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش هر دو سال یک بار برگزار می شود و این بار با توجه به اعلام کره شمالی مبنی […]

یکی از اصلی ترین اهداف این رزمایش این است که دو کشور بتوانند خلبانانی را که جنگنده های آنها در منطقه دشمن سقوط کرده است، نجات دهند.
ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش هر دو سال یک بار برگزار می شود و این بار با توجه به اعلام کره شمالی مبنی بر آمادگی برای پرتاب یک موشک قاره پیمای بالستیک که می تواند آمریکا را هدف قرار دهد، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
نیروی هوایی کره جنوبی هم در بیانیه خود آورده است: ۱۳۰ نفر از نیروهای نجات و چتربازان کره ای در کنار ۲۵۰ نفر از همتایان آمریکایی خود تمرینات موسوم به «غرش پاسیفیک» را که از امروز (چهارشنبه) آغاز شده، برگزار می کنند.
این رزمایش در منطقه کوهستانی «گوانگ وون» در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شهر سئول پایتخت کره جنوبی آغاز شده است و تا سوم فوریه (۱۵ بهمن) ادامه خواهد یافت.
یونهاپ در گزارشی به نقل از نیروی هوایی کره جنوبی، انجام این رزمایش را فرصتی بسیار مطلوب برای هر دو کشور توصیف کرد و نوشت: آنها به هماهنگی های بیشتری برای اجرای عملیات نجات و جستجو در شبه جزیره کره نیاز دارند.
در این رزمایش کره جنوبی از ۱۰ فروند هواپیمای نظامی از مدل «های اچ اچ ۶۰»، «اچ اچ ۳۲» و «اچ اچ ۴۷» بهره می گیرد.
همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، آمریکا نیز از ۳۰ فروند هواپیمای نظامی و بالگردهای خود در این عملیات تمرینی استفاده می کند.
این رزمایش را آمریکایی ها ابتدا از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز کردند و سال ۲۰۱۰ میلادی کره جنوبی به آن ملحق شد و از سال ۲۰۱۵ میلادی دو کشور موافقت کردند هر دو سال یک بار آن را برگزار کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات