رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

ناتو تصمیم دارد در قالب طرح بازدارندگی در برابر روسیه چندین هزار نیرو را در مرزهای شرقی ناتو مستقر کند. در این راستا اولین گروه از نیروهای آلمانی وارد لیتوانی شدند. در قالب این طرح ناتو بعد از ظهر روز گذشته اولین گروه از سربازان آلمانی در پایتخت لیتوانی (ویلنیوس) فرود آمدند. ناتو تصمیم دارد با […]

ناتو تصمیم دارد در قالب طرح بازدارندگی در برابر روسیه چندین هزار نیرو را در مرزهای شرقی ناتو مستقر کند. در این راستا اولین گروه از نیروهای آلمانی وارد لیتوانی شدند.

در قالب این طرح ناتو بعد از ظهر روز گذشته اولین گروه از سربازان آلمانی در پایتخت لیتوانی (ویلنیوس) فرود آمدند.

ناتو تصمیم دارد با هدف بازدارندگی روسیه شرق ناتو را تقویت کند. این ائتلاف نظامی در نشست تابستان سال گذشته خود اعزام حدود هزار نیرو به لهستان، لتونی، استونی و لیتوانی را در دستور کار قرار داد. به این ترتیب باید به احتیاجات امنیتی شرکای ناتو در شرق این ائتلاف واکنش نشان داده شود.

آمریکایی ها در قالب این طرح ناتو از اوایل ژانویه سال جاری میلادی انتقال توپخانه های سنگین به اروپا را آغاز کرده اند. همچنین حدود ۴ هزار نیروی آمریکایی باید در اروپا مستقر شوند. این نیروها در عمل باید در کشورهای لهستان، حوزه بالتیک، بلغارستان و رومانی مورد استفاده قرار گیرند.

“بن هاجز”، فرمانده عالی نیروهای ایالات متحده در اروپا در گفتگو با هفته نامه اشپیگل قول داد که آمریکا با وجود تغییر قدرت در کاخ سفید سهم خود در این عملیات ناتو را ایفا کند.

آلمان نقش رهبری گروه عملیاتی ناتو در لیتوانی را بر عهده می گیرد که نیروهایی از کشورهای بلژیک، هلند و نروژ هم در این یگان حضور دارند. حدود ۴۵۰ سرباز آلمانی همراه با ادوات نظامی گسترده از جمله چندین تانک باید تا اواخر ماه فوریه در چندین مرحله به لیتوانی اعزام شوند.

تمام این یگان عملیاتی متشکل از ۱۲۰۰ نیرو باید در ماه می در لیتوانی مستقر باشند. اولین گروه از سربازان بلژیکی نیز روز گذشته وارد لیتوانی شدند.

استقرار نیروهای ناتو در این منطقه واکنشی به اقدامات روسیه در بحران اوکراین است. کشورهای شرق ناتو از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ نگران امنیت کشورشان هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات