رفتن به بالا

رسانه خبری و تحلیلی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
اوقات شرعی

وزیر امور خارجه کویت در این سفر پیامی را به مسئولان ایرانی در زمینه راههای تقویت روابط دو جانبه و دیدگاههای شورای همکاری خلیج فارس در این زمینه منتقل خواهد کرد . به گفته «علی الدقباسی» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس امت کویت سفر «شیخ صباح الخالد» اقدامی در جهت زمینه سازی برای آغاز گفت […]

وزیر امور خارجه کویت در این سفر پیامی را به مسئولان ایرانی در زمینه راههای تقویت روابط دو جانبه و دیدگاههای شورای همکاری خلیج فارس در این زمینه منتقل خواهد کرد .

به گفته «علی الدقباسی» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس امت کویت سفر «شیخ صباح الخالد» اقدامی در جهت زمینه سازی برای آغاز گفت و گوهای مشترک میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود .

پیش از این شیخ «محمدالصباح السالم الصباح» وزیر امور خارجه سابق کویت و از چهره های برجسته و نزدیک به حاکمیت این کشور خواستار گفت و گو و مذاکره کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ایران درباره مسائل منطقه ای شده بود .

وی تاکید کرد: به رغم تمامی تحولات و اختلاف نظرها، کشورهای شورای همکاری (خلیج فارس) امیدوار هستند که شرایط برای از سرگیری گفت و گوها با ایران فراهم شود و این رایزنی های واقعی و سازنده بر پایه و اساس احترام به تمامیت ارضی، همسو با اصول و مبانی بین المللی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.

وی همچنین با اشاره به تغییرات سیاسی در منطقه طی سال های اخیر گفت: تحولات کنونی به گونه ای پیش رفته است که طی سالیان گذشته از نفوذ کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس و فرانسه در منطقه کاسته و موقعیت کشورهایی همچون روسیه و ایران و ترکیه تقویت شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات