آمریکا و اروپا
کد خبر : 784
سه شنبه - 21 دی 1395 - 10:45
پنتاگون:

به گزارش پایگاه سفیر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: نیروهای عملیات ویژه آمریکا عملیات زمینی موفقیت آمیزی را در استان دیرالزور در شرق سوریه علیه گروه تروریستی داعش انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاپیتان جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت: این عملیات بر رهبری داعش متمرکز بود و توسط یکی از یگان‌های عملیات ویژه آمریکا که مسئول از بین بردن مقامات ارشد افراط گرایان است، صورت گرفت.

وی افزود: در گزارشات دیده‌بان مستقل حقوق بشر سوریه مبنی بر اینکه در این عملیات ۲۵ شبه‌نظامی کشته شدند اغراق شده است.

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این حملات ۱۴ عضو داعش سوار بر یک اتوبوس و ۱۱ آتش‌نشان که در یک تاسیسات آبی حضور داشتند، کشته شدند.

جف دیویس در ادامه گفت: این حملات توسط “نیروی هدف گیری الزامی” که یک یگان ویژه مستقر در عراق است، صورت گرفت. این نوع حملات با هدف نابودی تروریست‌ها و همچنین جمع آوری اطلاعات برای انجام عملیات آتی صورت می‌گیرد.

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه، آمریکایی‌ها در این عملیات از دست‌کم چهار هلی‌کوپتر از جمله هلی‌کوپتر آپاچی استفاده کردند.

یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: این حمله خودروهای نیروهای داعش را که از رقه باز می‌گشتند، هدف گرفت، چندین تن را کشت و تعدادی را اسیر کرد.

این در حالی است که جف دیویس این مساله را که این حملات افرادی را اسیر کرده باشد، رد کرد و گفت: این عملیات هیچ بازداشتی نداشته است.

یکی از مقامات ارتش سوریه گفت: رادارهای ارتش این عملیات را شناسایی کرده و اما نتوانستند هویت ملیت هواپیما را شناسایی کنند.

جف دیویس در ادامه درباه حضور داعش در عراق نیز گفت: روزهای داعش به ویژه در شرق موصل به پایان رسیده است. داعش در موصل از همه طرف توسط نیروهای ویژه محاصره شده است. نیروهای تحت رهبری عراق نیز به مبارزات خود برای به دست گرفتن کنترل این شهر از دست داعش ادامه می‌دهند.

وی افزود: روزهای داعش به ویژه در شرق موصل به پایان رسیده و خودش نیز متوجه این مساله شده است. ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته برای کمک به نیروهای محلی هفت حمله هوایی انجام داده است.

این سخنگو افزود: افراد داعش دیگر خودروهای بمب‌گذاری شده‌ اندکی را به منظور انفجار به صحنه درگیری‌ها می‌فرستند و این یکی از شاخصه‌های چالش‌های روزافزون داعش است.

وی تصریح کرد: در حالی که در گذشته تعداد خودروهای بمب‌گذاری شده داعش بیشتر بود و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از همان ابتدا ۱۳۴ خودروی بمب‌گذاری شده داعش را منهدم کرده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: همچنین شواهدی وجود دارد نشان می‌دهد داعش با سختی‌های زیادی روبه‌رو است که از جمله آنها فرار افراد مسلح از مناطق درگیری‌ است. ما شاهد فرار بی‌شمار آنها هستیم آنها مقرهای خود را ترک می‌کنند و تلاش می‌کنند خود را مخفی کنند.

وی تاکید کرد: افراد مسلح داعش از راهکارهای جایگزین به جای پل‌های تخریب شده برای عبور از رود دجله استفاده می‌کنند. این پل‌ها توسط ائتلاف منهدم شده‌اند. همچنین داعش شاهد مقاومت داخلی ساکنان موصل خواهد بود چون نیروهای عراقی به محله‌های داخلی شهر نزدیک می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/