آمریکا و اروپا
کد خبر : 1767
دوشنبه - 4 بهمن 1395 - 15:50

یک مظنون ترور دیگر در آلمان دستگیر شد

بعد از دستگیری یک مظنون ترور در وین اتریش که ظاهرا قصد حمله تروریستی در این شهر را داشته است یک مظنون ترور دیگر در شهر نویس ایالت نوردراین-وست فالن آلمان دستگیر شد. ظاهرا این دو مظنون همچنین قصد حملات تروریستی علیه اهدافی در ارتش آلمان را داشتند.

به گفته دادستانی فدرال آلمان در دوسلدورف این فرد بازداشت شده که ظاهرا همدست مظنون ترور دستگیر شده در وین بوده است ۲۱ سال سن داشته و روز شنبه توسط نیروهای ویژه پلیس به همراه همسرش در آپارتمان محل سکونتش دستگیر شده است.

پلیس، گوشی های تلفن همراه و کامپیوتری که در محل اقامت این مظنون ترور یافت شده است را توقیف کرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده مظنون تروری که روز جمعه در وین دستگیر شد مدتی در آپارتمان مظنون دستگیر شده در آلمان اقامت داشته و در تولید مواد انفجاری با وی همکاری می کرده است.

ظاهرا این دو مظنون دستگیر شده همچنین قصد حملات تروریستی به اهدافی در ارتش آلمان را داشته‌اند.

بر اساس اطلاعات نشریه فوکوس فرد مظنون دستگیر شده در آلمان قصد بمب گذاری علیه نیروهای پلیس و سربازان ارتش آلمان را داشته است.

سخنگوی وزارت کشور اتریش روز یکشنبه اعلام کرد که ارتباط بین پرونده دستگیری در اتریش با مظنون ترور دستگیر شده در آلمان مشهود است. سن مظنون دستگیر شده در وین ۱۸ سال اعلام شده بود که ۱۷ سال درست است. ادامه تحقیقات مشخص خواهد کرد که میزان همکاری این دو مظنون تا چه اندازه بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/