آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 996
یکشنبه - 26 دی 1395 - 14:21

کره شمالی: آزمایش موشک‌های بالستیک تنها یک واکنش به تهدید هسته‌ای و باج خواهی آمریکا است

به گزارش پایگاه سفیر، روزنامه “مینجو جوسون” کره شمالی در مقاله‌ای که ظاهرا خطاب مستقیمی به دولت دونالد ترامپ بوده، از عملکرد دولت اوباما انتقاد کرد و افزود: اکنون وقت آن رسیده است که کشورها به دنبال راه و روش جدید و تازه‌ای برای فکر کردن باشند.

این روزنامه در ادامه از اظهارات مقام های دولت اوباما در خصوص هشدار نسبت به تسلیحات کره شمالی انتقاد کرد و افزود: آزمایش موشک‌های بالستیک تنها یک واکنش به تهدید هسته‌ای و باج خواهی آمریکا بوده است.

این مقاله از توسعه فناوری تهاجمی پیشگیرانه کره شمالی دفاع کرد و این اقدام را تنها با هدف مقابله با تهدیدات آمریکا و کره جنوبی و مطابق به قوانین بین المللی ارزیابی کرده است.

این روزنامه افزود: توسعه موشک های بالستیک قاره پیما، برای دفاع از اقتدار و استقلال کشور و امنیت مردم بوده و هیچ تضادی با قوانین بین المللی ندارد و نمی توان این اقدام کره شمالی را که برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود بوده، مورد سرزنش قرار داد.

کره شمالی به توسعه و تقویت قابلیت های نظامی خود به منظور دفاع و حمله پیشگیرانه ادامه خواهد داد؛ آن هم تا زمانی که تهدید هسته ای و باج خواهی آمریکا ادامه داشته باشد.

کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی پیش از این در نطقی تلویزیونی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی، اعلام کرد که کشورش در مراحل پایانی توسعه‌ موشک بالستیک قاره‌پیما قرار دارد.

منبع: نسنیم

انتهای پیام/