آمریکا و اروپا
کد خبر : 1667
دوشنبه - 4 بهمن 1395 - 08:35

کاخ سفید موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را تایید نکرد

کاخ سفید در اطلاعیه ای افزود: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس ابتدا باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
پیش تر برخی از رسانه های عربی به نقل از شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که کاخ سفید روز دوشنبه انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس را اعلام می کند.
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی جمعه گذشته انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را محکوم و تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس به منزله اعلان جنگ نه فقط علیه فلسطینیان، بلکه علیه تمامی عرب ها، مسلمانان است و امت اسلامی و ملت های عرب باید برای مقابله با این اقدام وارد عمل شود.
وعده تبلیغاتی ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی با مخالفت شدید فلسطینیان مواجه شده و جمعه گذشته ساکنان بیت الحم تصاویر دونالد ترامپ را به آتش کشیدند.
اظهارات جنجالی ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تاکنون با واکنش بسیار شدید مقام های فلسطینی و برخی کشورهای اسلامی روبه رو شده است.
رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ میلادی در جنگ با عرب ها نیمی از بیت المقدس را تصرف کرد و آن را در سال ۱۹۸۰ میلادی به سرزمین های اشغالی ملحق کرد.
آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل متحد این الحاق را به رسمیت نمی شناسند و به همین دلیل بیت المقدس مساله اصلی است که باید در گفت وگوهای صلح با فلسطینی ها حل شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/