آمریکا و اروپا
کد خبر : 1930
چهارشنبه - 6 بهمن 1395 - 10:36

پیشنهاد مک کین برای تقویت حضور نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

در حالی که تنش‌ها بر سر اقدامات چین در دریای جنوبی چین به شدت بالا گرفته است، جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا روز سه شنبه پیشنهاد کرده است تا کمک مالی ۷.۵ میلیارد دلاری برای تقویت حضور نظامی آمریکا و کمک به کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه، اختصاص یابد.

این کمک مالی که معادل ۱.۵ میلیارد دلار در سال تا ۲۰۲۲ خواهد بود، شامل افزایش ذخایر مهمات آمریکا در منطقه، احداث زیرساخت های نظامی جدید، و کمک به کشورهای متحد برای افزایش قابلیت های نظانی خواهد بود.

داستین واکر سخنگوی مک کین در این باره گفت: مک کین بر این باور است که آمریکا باید تعهد خود نسبت به امنیت و رفاه در منطقه آسیا اقیانوسیه را تقویت کند. این کمک مالی می تواند موجب تقویت ساحتارهای نظامی عملیاتی، افزایش ذخایر مهمات، تقویت توانایی نظامی شرکا و متحدان آمریکا و گسترش مانورهای نظامی و سایر فعالیت‌های آموزشی در منطقه شود.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قول داده است تا مانع از تسلط چین در سرزمین‌های واقع در آب‌های بین‌المللی در دریای جنوبی چین شود.

هووا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین سه شنبه در سخنانی از آمریکا خواست تا به صورت محتاطانه درباره دریای جنوبی چین اقدام و صخبت کند.

وی تصریح کرد: چین حق حاکمیت غیر قابل مناقشه‌ای بر جزایر مصنوعی ساخته شده در دریای جنوبی چین دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/