غرب آسیا
کد خبر : 978
یکشنبه - 26 دی 1395 - 10:57

«پیام» جدید اعراب خلیج فارس بزودی تسلیم ایران می‌شود

به گزارش پایگاه سفیر، «خالد الجارالله» معاون وزیر امور خارجه کویت از وجود پیامی مکتوب از جانب کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای ایران خبر داد.

الجارالله روز جمعه گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پیامی برای ایران ارسال خواهند کرد و کویت این نامه را که در خصوص گفت‌وگو با تهران است، به ایران تسلیم خواهد کرد.

به گزارش روزنامه «الحیاه»، معاون وزیر خارجه کویت از نزدیک بودن دیدار با نماینده ایران در امور خلیج فارس خبر داد و گفت که «تماس‌ها با طرف ایرانی هنوز برقرار است تا موعد مناسب برای دو طرف، مشخص و این پیام تحویل (تهران) شود».

کویت در ماه گذشته میلادی (دسامبر) نیز اعلام کرده بود که مأمور شده است پس از نشست سران خلیج فارس در بحرین، پیامی را به ایران برساند. معاون وزیر خارجه کویت می‌گوید که «کویت با ایران تماس گرفته تا این دیدگاه [سران عربی] خلیج [فارس] را که در خصوص گفت‌وگو است، تسلیم تهران کند».

دو کشور عربستان و بحرین از مجموع شش کشور شورای همکاری خلیج فارس (عمان، قطر، امارات، کویت) روابط خود با تهران را در سال گذشته و در پی سیاست خصمانه عربستان در منطقه که حمله به یمن و اعدام شیخ شیعی (شیخ باقر نمر النمر) دو نمونه آن در سطح منطقه‌ای و داخلی است، قطع کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/