سیاست خارجه
کد خبر : 778
سه شنبه - 21 دی 1395 - 10:33

“وین” بار دیگر میزبان نشست کمیسیون برجام

به گزارش پایگاه سفیر، نشست کمیسیون مشترک برجام بین نمایندگان ایران و گروه ۱+۵، فردا سه‌شنبه در هتل «پاله کوبورگ» در وین، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

 این نشست در سطح معاونان خواهد بود و سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه از ایران و هلگا اشمید به نمایندگی از فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارند.

این نشست درخصوص اجرای برجام و رسیدگی به نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی –هماهنگ کننده کمیسیون مشترک – در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ برگزار می شود.

بر این اساس،‌ در نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک، بیانیه ای منتشر نخواهد شد و قرار است هیئت های ایرانی و آمریکایی قبل از این نشست با یکدیگر نشست دوجانبه ای داشته باشند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد توماس شانون، معاون وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام بین نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ روز دوشنبه راهی وین، پایتخت اتریش خواهد شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نامه با اشاره به تکرار بدعهدی و اهمال آمریکا در اجرای تعهدات خود، از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که مسئولیت هماهنگی کمیسیون مشترک را بر عهده دارد، درخواست کرد ضمن اطلاع رسانی لازم به کلیه طرف‌های برجام، تمهیدات لازم برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و نیز کارگروه تحریم‌های کمیسیون مشترک جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا را اتخاذ کند.