غرب آسیا
کد خبر : 1518
یکشنبه - 3 بهمن 1395 - 08:23

نگرانی محافل رسمی رژیم صهیونیستی از عواقب انتقال سفارت آمریکا به قدس

رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته نشستی را به منظور بررسی سناریوهایی که امکان دارد در صورت اجرایی شدن تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس به وقوع بپیوندد، برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز شنبه ضمن اشاره به این مطلب، نوشت که ریاست این نشست را بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برعهده داشت و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ، گلعاد ارادن وزیر امنیت داخلی، شماری از فرماندهان ارتش، پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی داخلی رژیم صهیونیستی “شاباک” در آن حضور داشتند.

این روزنامه به نقل از مسئولان اسرائیلی نوشت: نتانیاهو در این نشست تاکید کرد که اسرائیل نمی‌داند آیا ترامپ تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا به قدس را عملی خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه نتانیاهو به مقامات ارتش و پلیس و سرویس‌های امنیت داخلی اسرائیل دستور داد خود را برای هرگونه سناریوی احتمالی آماده کنند و به تدابیر امنیتی در کرانه باختری؛ به‌ویژه قدس شدت بخشند.

هاآرتص مقامات ارتش و پلیس و شاباک رژیم صهیونیستی در این نشست اعلام کردند که احتمال دارد فلسطینیان در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس دست به یک تظاهرات گسترده بزنند.

به نوشته این روزنامه این مقامات ابراز عقیده کردند که فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس در واکنش به این اقدام به خیابان‌ها خواهند آمد و درگیری‌هایی میان آنان و نظامیان اسرائیلی صورت می‌گیرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا که کاملا حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی است، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد، اظهاراتی که خشم گسترده فلسطینیان و حامیان آن‌ها در سرتاسر جهان را به همراه داشت.

در همین حال، ۱۰۰ عضو کنگره آمریکا طی روزهای گذشته با امضای طوماری از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواستند که به محض در دست گرفتن زمام امور کاخ سفید، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/