غرب آسیا
کد خبر : 987
یکشنبه - 26 دی 1395 - 12:09

معترضان اسرائیلی خواهان استعفای «نتانیاهو» شدند

به گزارش پایگاه سفیر، صدها نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی با برپایی تظاهرات در تل آویو ضمن اعتراض به فساد مالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار استعفای وی شدند.
در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، معترضان با برپایی تظاهرات در تل‌آویو، استعفای وی را خواستار شده‌اند

تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو شعارهایی چون «نتانیاهو را به زندان بیندازید» سر دادند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر به خاطر چند اتهام فساد تحت بازجویی است. در یکی از این پرونده‌ها نتانیاهو متهم به دریافت هدایایی غیرقانونی از بازرگانان ثروتمند است.

پلیس اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که بر اساس آن نتانیاهو از دو بازرگان ثروتمند به نام‌های «آرنون میلشان» و «جیمز پکر» هدایایی غیرقانونی دریافت کرده است.

هفته گذشته نیز یک فایل صوتی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد که در آن وی به صاحب یک روزنامه اسرائیلی پیشنهاد می‌کند در ازای دریافت رشوه، چهره‌ای مثبت‌تر از او جلوه دهد.

شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه ۱۹ دی ماه یک فایل صوتی را منتشر کرد که گفته می‌شود در آن نتانیاهو به« آرنون موزس» صاحب روزنامه یدیعوت آحارونوت، یک معامله تجاری پرسود را پیشنهاد می‌کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو به موزس می‌گوید درصورتی‌که این روزنامه چهره مثبت‌تری از وی به تصویر بکشد، تیراژ روزنامه رقیب یعنی اسرائیل هیوم را محدود می‌کند. کاهش تیراژ روزنامه هیوم به‌طور مستقیم به سود موزس خواهد بود چرا که این روزنامه، رقیب اصلی یدیعوت آحارونوت در تبلیغات به شمار می‌رود.

نتانیاهو همچنین در پرونده‌ای دیگر به دریافت هدیه، اعانه و کمک‌های اهدایی غیرقانونی، بالغ بر حدود ۱۰۰ هزار دلار، متهم شده است.

وی همچنین به اتهام پذیرش کمک یک‌ میلیون یورویی «آرناود میمران»، متخلف مالی فرانسوی، در زمان انتخابات سال ۲۰۰۹ میلادی، با پرونده دیگر قضایی مواجه شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/