آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 2045
پنجشنبه - 7 بهمن 1395 - 09:41
هدیه عباس:

مردم سوریه حمایت ایران را فراموش نمی کنند/تاکید بر توسعه روابط

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل که پیش از این وارد دمشق پایتخت سوریه شده بود روز چهارشنبه با رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

«هدیه عباس» رئیس پارلمان سوریه در دیدار روز چهارشنبه با هیات ایران به ریاست «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل بر اهمیت توسعه روابط پارلمانی و دو جانبه بین ایران و سوریه و تقویت این روابط در راستای منافع مردم دو کشور و موضوعات مشترک تاکید کرد.

رئیس پارلمان سوریه همچنین از مواضع ایران در حمایت از سوریه و مردم این کشور در زمینه های مختلف سیاسی، پارلمانی و اقتصادی بویژه در طول بحران سوریه و مبارزه این کشور با تروریسم قدردانی کرده و گفت: مردم سوریه حمایت چشمگیر ایران را فراموش نخواهند کرد و در ذهن آنها باقی خواهد ماند.

هدیه عباس در عین حال تاکید کرد که همکاری و هماهنگی بین سوریه، ایران و روسیه به همراه مقاومت لبنان به تحقق دستاوردهای چشمگیر در مبارزه با تروریسم که نه تنها تهدید بزرگی برای سوریه بلکه منطقه و جهان به شمار می رود، انجامیده است.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای مشارکت در همایش بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را که ماه آینده میلادی در تهران برگزار خواهد شد به رئیس پارلمان سوریه ارائه کرد.

وی همچنین بر حمایت ایران از سوریه و آمادگی کامل برای مساعدت مردم این کشور در بحرانی که با آن مواجه هستند تاکید کرده و گفت: ما از پیروزی هایی که ارتش سوریه در رویارویی با تروریسم و بویژه پیروزی که اخیرا در حلب کسب گردید بسیار خوشحالیم.

امیرعبداللهیان افزود: آینده منطقه در سایه تحولات کنونی سوریه که نتیجه مقاومت قهرمانانه مردم، ارتش و رهبران سوریه است ترسیم خواهد شد. تاریخ به دستاوردهای چشمگیری که سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم و حامیان آن کسب کرده است افتخار خواهد کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران پس از این دیدار نیز گفت: پیام بزرگی که نشست آستانه دارد همانا یاس و نا امیدی تروریسم و تروریست ها از ادامه اقدامات خود است و بهترین راه حل بحران سوریه گفتگوهای سوری-سوری سازنده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل همچنین با درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از موضوع عادلانه و بر حق فلسطین، بر ضرورت بازگشت به رویکرد صحیح و تمرکز بر حمایت از مبارزات و انتفاضه مردم فلسطین تاکید کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/