آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 1871
سه شنبه - 5 بهمن 1395 - 14:28

عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی مسیر تکریت-موصل/آغاز مقدمات برای حمله به غرب موصل

حشد الشعبی عراق آغاز عملیات آزادسازی مسیر تکریت-موصل را اعلام کرد. همزمان ارتش عراق برای آغاز حمله به غرب این شهر و آزادسازی آن آماده می‌شود.

 احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای حشد الشعبی عراق گفت: امروز (سه‌شنبه) عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادی مسیر تکریت-موصل آغاز کردیم. نیروهای حشد الشعبی به پیشروی خود برای آزادی این مسیر که در منطقه‌ای بین “جبال مکحول” و “روستای الحاج علی” واقع است، ادامه می‌دهند.

الاسدی گفت: نیروهای حشد الشعبی روستاهای “جابر هویدی، هندی، ادمانه و فیاض الثلج” را در محور تکریت-موصل آزاد کردند.

در همین راستا، میثم الزیدی، رئیس لشگر جنگی “العباس” پس از دیدارش با عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق گفت: ما درباره آمادگی‌های این لشگر برای مشارکت در عملیات غرب موصل در کنار ارتش عراق گفتگو کردیم.

وی افزود: در این نشست درباره مقدمات لازم برای هماهنگی با ارتش عراق و شرکت در عملیات غرب موصل با دستور ارتش و همچنین امنیت شهرهای کربلا و نجف و عتبات عالیات گفتگو شد.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده حشد الشعبی نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی مقدمات برای حمله به غرب موصل را آغاز کردند.

شبکه تلویزیونی “الموصلیه” عراق نیز اعلام کرد که نیروهای حشد الشعبی خود را برای حمایت از عملیات ارتش عراق جهت بازپس‌گیری غرب موصل طی دو یا سه روز آینده آماده می‌کنند.

نیروهای عراقی اخیرا کنترل کامل شرق موصل را در دست گرفتند. این نیروها اکنون مسیر سخت‌تری را برای پایان دادن به وجود داعش در شهر موصل در پیش دارند. عملیات در غرب موصل برای نیروهای عراقی به دلیل داشتن خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و باریک و اماکن مسکونی پر ازدحام دشوارتر از شرق است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/