آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 1736
دوشنبه - 4 بهمن 1395 - 14:37

عملیات برق‌آسای نیروهای یمنی علیه پایگاه‌های نظامی عربستان/ هلاکت ده‌ها نظامی سعودی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته عملیاتی منحصر به فرد و برق‌آسا علیه پایگاه‌های نظامی سعودی در جیزان انجام دادند.

یک منبع نظامی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این عملیات، پادگان استراتژیک الغاویه، پایگاه التبه الحمراء، پایگاه القمامه، پایگاه قائم زبید، پایگاه الشبکه و پایگاه الکرس در جیزان را هدف حملات خود قرار دادند.

این منبع گفت که یگان توپخانه‌ای و موشکی ارتش یمن قبل از آغاز این حمله غافلگیر کننده، مستقیما ماشین‌آلات نظامیان سعودی در این پادگان و پایگاه‌ها را هدف قرار داد و دژه‌های دفاعی آن‌ها را منهدم کرد.

وی افزود که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بعد از بمباران مواضع نظامیان سعودی، به این پایگاه‌ها حمله کردند و ده‌ها نظامی سعودی از جمله افسران عالی‌رتبه این رژیم را به هلاکت رسانده و شماری را نیز زخمی کردند.

این منبع همچنین اظهار داشت که در پی حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، برخی از ماشین‌آلات نظامیان سعودی و انبار‌های سلاح آن‌ها منهدم شد و نیروهای یمنی موفق شدند سلاح‌های مختلفی را به غنیمت بگیرند.

وی تاکید کرد که نظامیان سعودی در جریان این عملیات ارتش ینم به صورت دسته جمعی به شهر الخوبه گریختند.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی نیز به منظور جلوگیری از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این پایگاه‌ها را بمباران کردند.

نیروهای یمنی در این عملیات از تاکتیک‌های نظامی پیشرفته‌ای استفاده کردند و غافلگیری عامل اصلی موفقیت این عملیات بود.

دفع حملات مکرر مزدوران و متجاوزان

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عصر یکشنبه دومین تلاش متجاوزان و مزدوران برای پیشروی به سمت شمال منطقه ذباب در نزدیکی باب‌المندب در جنوب غرب استان تعز را ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حالی حمله متجاوزان را ناکام گذاشتند که آن‌ها از پشتیبانی گسترده جنگنده‌ها و بالگردها و هواپیماهای شناسایی برخوردار بودند و ناوچه‌های جنگی ائتلاف متجاوز سعودی نیز منطقه الجدید در شمال ذباب را آماج حملات خود قرار داده بود.

وی تاکید کرد که دشمن سعودی در پی این عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متحمل خسارات سنگینی شد و ده‌ها تن از متجاوزان و مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن به‌بهانه بازگرداندن مشروعیت به این کشور به‌نمایندگی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن از ششم فروردین ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است.

رژیم سعودی با وجود حملات بی‌وقفه خود که حاصل آن کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی‌گناه بوده است، نتوانسته است هیچ کدام از اهداف شوم خود را در راستای سلطه بر یمن و منابع آن محقق کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/