آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 1526
یکشنبه - 3 بهمن 1395 - 08:38

شکست عملیات انتحاری در بیروت

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد، عنصر انتحاری درحالی که مجهز به کمربند انفجاری بود ، وارد قهوه خانه « الکوستا» در خیابان الحمرا در مرکز بیروت می شود تا خود را منفجر کند.
براساس این گزارش ، فرد انتحاری هنگامی که نیروهای امنیتی لبنان قصد بازداشت او را داشته اند، براساس شلیک گلوله زخمی شده و بعداز توقیف به بیمارستان آمریکائی بیروت برای درمان منتقل شده و قرار است در بیمارستانی نظامی نگهداری شود.
قهوه خانه الکوستا زمانی که فرد انتحاری قصد داشته خود را در آن منفجر کند پر از مشتری بوده است.
براساس این گزارش، نیروهای امنیتی ارتش لبنان و بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان در یک اقدام مشترک این عملیات انتحاری را خنثی و ناکام ساخته اند.
خبرگزاری ملی لبنان فرد انتحاری را فلسطینی ۱۸ ساله اعلام کرده اما دیگر رسانه ها از جمله المنار براساس کارت شناسائی همراهش، او را لبنانی و ۲۴ ساله معرفی کرده اند.
نام این فرد انتحاری براساس کارت شناسائی همراهش،« عمر حسن العاصی» متولد شهر صیدا در جنوب لبنان است.
برخی رسانه های لبنان از وجود عنصر انتحاری دوم خبر دادند و خبرگزاری ملی لبنان به نقل از نیروهای امنیتی لبنان، این خبر را تکذیب کرد.
« سعد حریری» نخست وزیرو « نهاد المشنوق»، « وزیر کشور لبنان از نیروهای امنیتی این کشور برای ناکام ساختان عملیات انتحاری در مرکز بیروت تقدیر کردند.
« یوسف الصراف» وزیر دفاع لبنان هم تاکید کرده است که اجازه نمی دهیم تروریست ها در لبنان مرتکب جنایتی شوند.
براساس گزارش برخی رسانه های لبنانی، نیروهای امنیتی لبنان با جست وجوی خانه عنصر انتحاری، رایانه او را ضبط کرده اند و حتی گفته می شود برادرش هم بازداشت شده است.
نیروهای امنیتی لبنان به طور گسترده در همه مناطق بیروت به ویژه خیابان الحمرا مستقر هستند و تدابیر ویژه امنیتی اتخاذ کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/