آمریکا و اروپا
کد خبر : 1178
سه شنبه - 28 دی 1395 - 13:41
مانوئل والس:

سخنان ترامپ اعلان جنگ به اروپاست

نخست وزیر سابق فرانسه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «BFM»، این سخنان ترامپ را بی سابقه ارزیابی کرد و افزود: بسیاری فکر می کنند که دونالد ترامپ پس از انتخابش به عنوان رئیس جمهوری آرام می شود، اما فراموش می کنیم که یک عوام گرا ممکن است بخواهد برنامه اش را اجرایی کند.
والس با اشاره به مصاحبه ترامپ با روزنامه های انگلیسی «تایمز» و آلمانی «بیلد» گفت: ترامپ بسیار راحت در مورد فروپاشی اتحادیه اروپا، مسائل تجاری و موضوع مهاجرت سخن می گوید.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه با بیان اینکه باید پاسخ بسیاری قوی از طرف اروپا، آلمان و فرانسه به این سخنان داده شود، تاکید کرد: تنها پاسخ به دونالد ترامپ، اتحاد اروپاست؛ اروپا بسیار بیش از حد تقسیم شده است اما باطنی واحد دارد.
والس افزود: دونالد ترامپ مرد قدرت است و ما بروشنی می بینیم که می خواهد سیاست را بر اساس پیروزیش در انتخابات، اجرا کند؛ این یک تحول تاریخی است.
وی همچنین گفت: اتحاد بین ترامپ و پوتین، به منزله پایان جهان است و برای مواجهه با این شرایط باید تجربه داشت.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز دوشنبه در گفت ‌و گو با روزنامه تایمز، ضمن استقبال از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، پیش‌ بینی کرد: به دنبال بریتانیا دیگر کشورهای اروپایی نیز از اتحادیه اروپا خارج می شوند.
وی رأی انگلیسی ها را برای ترک اتحادیه اروپا «اقدامی بزرگ و هوشمندانه» توصیف کرد و گفت نتایج همه‌پرسی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ (سوم تیرماه ۱۳۹۵) نشان داد که مردم انگلیس خواهان به دست آوردن هویت خودشان هستند. اما به نظر من اگر بریتانیا مجبور نمی‌شد آن همه مهاجر بپذیرد آن وقت شاید برگزیت روی نمی‌داد.
ترامپ همچنین با بیان اینکه ورود انبود مهاجران به اتحادیه اروپا آثار منفی در پی دارد، مدعی شد که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان با اجازه به ورود بیش از یک ‌میلیون مهاجر و آواره به خاک کشورش دچار «اشتباه وحشتناکی» شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/