آسیا و اقیانوسیه
کد خبر : 894
شنبه - 25 دی 1395 - 11:36

زنگ خطر بازگشت داعشی ها از سوریه به پاکستان

به گزارش پایگاه سفیر، رسانه های پاکستان روز شنبه به نقل از منابع امنیتی این کشور هشدار دادند بازگشت آن دسته عوامل وابسته به داعش از سوریه به پاکستان و افغانستان، می تواند به معنای زنگ خطری جدید برای پاکستان باشد.

در ماه ها و سال های گذشته، گزارش های متعددی مبنی بر پیوستن برخی عوامل و گروه های پاکستانی به گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر شده بود و برخی منابع رسمی پاکستان هم این خبرها را تایید کرده بودند.
حالا برخی گزارش ها حاکی است به دلیل ضربات سختی که به داعش در سوریه وارد شده، آن دسته از افرادی که از پاکستان یا افغانسان به واسطه ارتباط با گروه های شبه نظامی، برای ملحق شدن به این گروه تروریستی به سوریه اعزام شده بودند، درحال بازگشت به افغانستان هستند؛ جایی که حضور و فعالیت داعشی ها رسمی تایید شده است.
منابع پلیس و امنیتی پاکستان اعلام کرده اند که به دقت اوضاع را زیر نظر دارند و تمام موارد مشکوک را کاملا تحت کنترل دارند.
در دو سال اخیر، گزارش های متعددی در رسانه های پاکستان مبنی بر حضور، فعالیت و یارگیری عوامل داعش در این کشور منتشر شده است.
کارشناسان مختلف پاکستانی نیز در مصاحبه هایی با ایرنا در ماه های اخیر، نظرهای متفاوتی درباره حضور داعش در پاکستان داشتند و برخی از آنها معتقد بود که داعش در پاکستان مشغول یارگیری است.
مقامات رسمی پاکستان نیز حضور داعش در این کشور را عملا رد نمی کنند اما می گویند داعش در پاکستان ‘حضور سازمان یافته’ ندارد.
ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان چند ماه پیش از آنکه از این سمت بازنشسته شود، تاکید که ارتش پاکستان حتی اجازه ورود سایه داعش را هم نخواهد داد.
به هرحال، حضور سازمان یافته داعش در افغانستان، تهدیدی برای پاکستان و دیگر کشورها منطقه محسوب می شود و به دلیل نبود کنترل کافی بر مرزهای طولانی میان پاکستان و افغانستان، این نگرانی برای پاکستان، یک نگرانی جدی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/