آمریکا و اروپا
کد خبر : 755
دوشنبه - 20 دی 1395 - 15:16
رهبران نیکاراگوئه و ونزوئلا :

رهبران نیکاراگوئه و ونزوئلا درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند

به گزارش پایگاه سفیر، دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه و «روساریو موریو» همسر وی که معاون رئیس جمهوری می‌ باشد؛ در پیامی به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک مقام برجسته کشور برادر ایران نام بردند.
این دو مقام نیکاراگوئه ای افزودند: ما صادقانه ترین و عمیقترین تسلیت های خودمان را به شما، خانواده آیت الله هاشمی‌ رفسنجانی، دولت ایران و همه ملت کشور برادرمان جمهوری اسلامی ایران ابراز می داریم.
دولت ونزوئلا نیز در بیانیه ای رسمی‌ که از سوی وزارت خارجه این کشور منتشر شد اعلام کرد: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری بولیواری ونزوئلا، به نام دولت و ملت این کشور تسلیت عمیق خود به ملت برادر جمهوری اسلامی ایران را ابراز داشته و با (آیت الله) سید «علی‌ خامنه ای» رهبر جمهوری اسلامی و «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به دلیل درگذشت بسیار تاسف بار آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهوری اسبق ایران، همدردی می‌ کند.
این بیانیه می افزاید: هاشمی رفسنجانی در زندگی‌ سیاسی انقلاب اسلامی و در تشکیل جمهوری اسلامی نقش برجسته ای داشت و تاثیر مهمی‌ در توسعه اقتصادی ایران در شرایط بین المللی سختی که در برابر تجاوز امپریالیستی موجود بود گذاشت.
در ادامه این بیانیه آمده است: «هوگو چاوز» فرمانده عالی‌ انقلاب بولیواری، همکاری و دوستی‌ با جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف را ایجاد کرد که تحت فرماندهی و رهبری نیکلاس مادورو تقویت شدند.
دولت ونزوئلا در پایان نوشت: جمهوری بولیواری ونزوئلا بر همبستگی‌ خود با ملت و دولت ایران تاکید می کند و تسلیت خود را به مناسبت درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی به خانواده و دوستان وی ابلاغ می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/