آمریکا و اروپا
کد خبر : 1047
یکشنبه - 26 دی 1395 - 17:05

رئیس جدید پارلمان اروپا سه‌شنبه انتخاب می‌شود

به گزارش پایگاه سفیر، اعضای پارلمان اروپا سه‌شنبه برای انتخاب رئیس جدید رای‌گیری انجام می‌دهند. دوره ریاست، دو سال و شش ماه است و هفت تن از مقام‌ها نامزد هستند.

به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، سه ایتالیایی، دو بلژیکی، یک رومانیایی و به رغم بریگزیت، یک سیاستمدار انگلیسی شانس خود را امتحان کرده و برای تصدی ریاست پارلمان اروپایی نامزد شده‌اند. دوره ریاست، دو سال و نیم است و این بدان معناست که در طول یک دوره پارلمان، دو بار رای‌گیری برای تعیین رئیس انجام می‌شود. معمولا روال اینگونه است که ریاست میان دو حزب سیاسی اصلی تقسیم می‌شود. ۲۸ رئیس از زمان تشکیل این نهاد در سال ۱۹۵۲ روی کار آمده‌اند. رئیس کنونی، مارتین شولتس از کشور آلمان است.

آنتونیو تاجانی، سیاستمدار ایتالیایی ۶۳ ساله از حزب راست میانه موسوم به حزب مردم اروپایی است که بزرگترین حزب در این پارلمان با ۷۵۱ کرسی محسوب می‌شود. احتمال می‌رود که او پیروز رقابت باشد. او بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به عنوان کمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا خدمت کرد و سپس بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ کمیسیونر اقتصاد شد. او در این مقام از نزدیک با ساز و کار کمیسیون اروپا در جناح اجرایی آشنا شد. آنتونیو تاجانیا سال ۱۹۹۴ و زمانی که عضو حزب فورزا ایتالیا متعلق به سیلویو برلوسکنی بود، وارد پارلمان اروپا شد.

از دیگر گزینه‌ها، “جیانی پیتلا” سیاستمدار ۵۸ ساله ایتالیایی از حزب سوسیال دموکراتیک است. از جمله سیاستمداران دیگری که نامزد شدند، هلگا استیونس ۴۸ ساله از ناسیونالیست‌های محافظه‌کار بلژیک است. او وکیلی ناشنواست و در تبلیغات خود به شدت از حمایت از معلولان تاکید دارد. نامزد بعدی، گای ورهوفستات یک سیاست‌مدار اهل بلژیک است که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ نخست‌وزیر بلژیک بود.

از دیگر نامزدها، النورا فورنزا از سیاستمداران چپ افراطی ایتالیاست. این سیاستمدار ۴۰ ساله از چهره‌های سرشناس چپ‌ها در پارلمان اروپاست. گزینه انگلیس برای ریاست پارلمان اروپا، جین لمبرت ۶۶ ساله از حزب سبزهای انگلیس است. نامزد رومانی هم لائورنتی ربگا است. این سیاستمدار ۴۰ ساله نامزد گروه ملت‌ها و آزادی اروپا هستند که اعضای حزب جبهه ملی فرانسه متعلق به مارین لوپن هم در آن حضور دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/