غرب آسیا
کد خبر : 1121
سه شنبه - 28 دی 1395 - 10:11
وزیر صهیونیست:

درباره توافق هسته ای ایران با ترامپ توافق نظر داریم

به گزارش پایگاه صهیونیستی ‘عاروتص شوع’، هانگبی روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی گفت: ما احساس خوبی داریم از این که دولت آتی آمریکا بر خلاف سلفش، درباره دو موضوع مهم یعنی توافق ایران و این که شهرک سازی ها مانعی برای صلح نیست، مانند ما فکر می کند.
هانگبی اضافه کرد که توافق هسته ای غرب با ایران ‘عملی انجام شده است و تغییر آن دشوار خواهد بود’.
این وزیر صهیونیست گفت که درباره شهرک سازی، جهان دیدگاه های ترامپ را نخواهد پذیرفت زیرا او مانند دیگر رهبران جهان، حس دشمنی نسبت به شهرک سازی ها ندارد.
وی افزود: با این حال اکنون امکانش هست تنش هایی که این دو مساله برای روابط آمریکا-اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به وجود آورده بود، کنار گذاشته و ایجاد طرحی مشترک با آمریکا در خصوص این دو مساله آسانتر شود.
هانگبی گفت: با اوباما فقط تا زمانی شراکتمان کامل بود که تصمیم گرفت سیاست هایش را تغییر دهد و با ایران وارد توافق شود؛ پس از این تصمیم ما حتی در مسائل مختلف رقیب یکدیگر شدیم، اما اکنون مساله رقابت دیگر مطرح نیست.
این صهیونیست درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی نیز گفت: در سال ۱۹۴۸ هیچ توجیهی وجود نداشت که سفارت آمریکا در بیت المقدس مستقر نشود، اما آن موقع روابطی که اکنون با آمریکا داریم نداشتیم و امکان گله کردن نبود، اما با ائتلاف نزدیک و عمیق امروز، سر باز زدن رئیسان جمهوری آمریکا از این انتقال، ‘بسیار تاسف آور است.’
این مقام رژیم صهیونیستی تهدیدهای فلسطینیان درباره تبعات انتقال احتمالی سفارتخانه را کم اهمیت دانست و گفت که به عنوان وزیر امنیت عمومی، در سال ۲۰۰۳ درهای مسجدالاقصی را به روی یهودیان و گردشگران مسیحی باز کرد و جهان کوچکترین تکانی نخورد. او یادآور شد که مسجدالاقصی برای مسلمانان به مراتب مهم تر از یک سفارتخانه است.
هانگبی همچنین احتمال شکل گیری انتفاضه ای جدید را پس از انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس بعید دانست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/