غرب آسیا
کد خبر : 867
شنبه - 25 دی 1395 - 08:48

حمله رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها به دمشق

به گزارش پایگاه سفیر، درحالی‌که همه طرف‌ها خود را برای مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه آماده می‌کنند و مسکو و آنکارا رعایت آتش‌بس را طی روزهای گذشته تأیید کرده‌اند رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی بار دیگر موج حملات خود در سوریه را برای مقابله با این روند شدت بخشیده‌اند.
مقام‌های نظامی سوریه اعلام کرده‌اند که در ساعت‌های اول بامداد روز گذشته چند موشک به مجتمع فرودگاه نظامی المزه در غرب از سوی رژیم صهیونیستی شلیک شده است. ساعاتی قبل از این حمله موشکی هم یک عامل انتحاری با استفاده از یک خودروی بمبگذاری شده منطقه کفرسوسه در جنوب غربی دمشق را هدف قرار داد تا گروه‌های تروریستی هم سهم خود را ایفا کنند.

همچنین عامل انتحاری دیگری روز گذشته گروهی از نظامیان ارتش سوریه را در شمال حماء هدف قرار داد که کشته شدن ۲نفر را به‌دنبال داشت. به‌دنبال حمله رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن انبارهای احتمالی تسلیحات چندین انفجار دمشق را لرزاند و دود آسمان غرب پایتخت سوریه را فراگرفت. فرودگاه نظامی المزه در ۵کیلومتری کاخ ریاست‌جمهوری سوریه قرار دارد که محل رسمی سکونت بشار اسد و خانواده‌اش است. برخی منابع اعلام کرده‌اند که این حمله احتمالا با شلیک راکت‌هایی از منطقه دریاچه طَبَریه که در نزدیکی بلندی‌های جولان قرار دارد صورت گرفته است.

برخی شاهدان عینی از دمشق اما گزارش کرده‌اند که این حمله با استفاده از یک جنگنده اف-۳۵صورت گرفته است. لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲، یک جنگنده چندمنظوره نسل پنجم و رادارگریز است که به تازگی از سوی آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. به‌دنبال این حمله ارتش سوریه در بیانیه‌ای شدیداللحن به اسرائیل هشدار داد و اعلام کرد که این حمله رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمی‌ماند و سوریه حق پاسخ به این تجاوز آشکار را براساس قوانین بین‌المللی برای خود محفوظ می‌داند.

مقام‌های دولت سوریه این حمله «بزدلانه» را حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی خوانده‌اند و تأکید کرده‌اند که با وجود حمایت‌های اسرائیل از تروریست‌ها در سوریه ارتش تا نابودی کامل تروریسم در سوریه به عملیات علیه آنها ادامه خواهد داد. هنوز مشخص نیست که این حمله چه تلفاتی به‌دنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶سال بحران سوریه بارها در حملاتی که به نفع گروه‌های تروریستی بوده مواضع نیروهای دولت سوریه را هدف حملات هوایی قرار داده است. در هفته‌های اخیر این سومین حمله رژیم صهیونیستی در داخل سوریه است. حمله انتحاری گروه‌های تروریستی به‌صورت تقریبا همزمان با رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب‌غربی دمشق هم کشته شدن حداقل ۸نفر را به‌دنبال داشته است.

منطقه کفرسوسه دمشق که هدف این حمله قرار گرفت محل استقرار ساختمان نخست‌وزیری، ساختمان وزارت کشور و سفارتخانه‌ کشورهای مختلف است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما اینچنین حملاتی در سوریه معمولا از سوی داعش یا جبهه‌النصره صورت می‌گیرد. حدود یک‌ماه قبل هم یک دختر ۷ساله کمربند انفجاری خود را در مرکز پلیس دمشق در منطقه المیدان منفجر کرده بود

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/