آمریکا و اروپا
کد خبر : 975
یکشنبه - 26 دی 1395 - 10:42

تظاهرکنندگان طرح های ضد مهاجرتی ترامپ را محکوم کردند

به گزارش پایگاه سفیر، در این تظاهرات گروهی از مهاجران بدون مجوز اقامت در آمریکا به همراه خانواده ها و حامیانشان، مقامات منتخب، روحانیون و نمایندگان گروه های کارگری و زنان شرکت داشتند.
شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن شعارهای «در برابر تنفر ترامپ مقاومت کنید» و «من و تو و همه ما آمریکایی هستیم» نوشته شده بود.
سخنرانان، لفاظی های ضد مهاجرتی ترامپ و تعهد وی برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک و نیز سرکوب مسلمانانی که قصد ورود به آمریکا را دارند، محکوم کردند.
معترضان از ترامپ و کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان خواستند از ابطال برنامه ورود کودکان به آمریکا که کمک به مهاجران کودک برا ی انتقال به این کشور را امکان پذیر می کند، خودداری کنند.
این برنامه اکنون ۷۵۰ هزار نفر از مهاجران کم سن و سال را تحت پوشش قرار می دهد.
شرکت کنندگان همچنین عنوان کردند که لفاظی ها و پیشنهادهای ترامپ درباره سیاست مهاجرتی با ارزش های آمریکا مغایرت دارد.
«کرس ون هولن» از مقامات دمکرات ایالت مریلند گفت: کشور ما متعلق به همه افراد صرف نظر از مذهب، ریشه های خانوادگی و غیره است.
بسیاری از شرکت کنندگان گفتند که به فشارها بر ترامپ ادامه خواهند داد و قصد دارند در تظاهرات شنبه آینده زنان در واشنگتن شرکت کنند.
«کریستینا جیمنز» مدیر اجرایی یک سازمان مدافع مهاجران موسوم به «یونایتد وی دریم» و از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت: تهدید اخراج در جوامع ما قریب الوقوع است و ما همگی به مبارزه ادامه می دهیم.
به گزارش ایرنا، تظاهرات اعتراض آمیز علیه دونالد ترامپ از روز شنبه آغاز شد و به مدت یک هفته تا روز سوگند خوردن وی به عنوان رئیس جمهوری تازه در روز بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) طول خواهد کشید.
«ال شارپتون» فعال برجسته حقوق مدنی قصد دارد یک راهپیمایی در امتداد پارک نشنال مال (در مرکز پایتخت آمریکا) برگزار کند. این راهپیمایی اعتراض آمیز در بنای یادبود «مارتین لوترکینگ جونیور» که در فاصله سه کیلومتری ساختمان کاپیتال (محل کنگره آمریکا) قرار دارد، پایان خواهد یافت. ترامپ قرار است به عنوان رئیس جمهوری تازه آمریکا در آن محل سوگند یاد کند.
ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش و پس از پیروزی در انتخابات وعده داده که علاوه بر ساخت دیوار در مرز مکزیک، ورود مهاجران به آمریکا را محدود خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/