آمریکا و اروپا
کد خبر : 1984
چهارشنبه - 6 بهمن 1395 - 13:51

تظاهرات در سراسر آمریکا در اعتراض به تصمیم ترامپ برای ادامه ساخت لوله‌های نفتی+عکس

تعداد زیادی از مردم آمریکا عصر روز سه‌شنبه به وقت محلی در نزدیکی کاخ‌سفید تجمع کردند تا اعتراض خود را به اقدامات اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تأیید ادامه ساخت دو خط لوله نفت «کیستون» و «داکوتا» ابراز کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد،مقامات کاخ سفید در بیانیه‌ای توضیح دادند که دستور ادامه ساخت این دو خط لوله نفت در راستای تعهد ترامپ به «خرید از مردم آمریکا و استخدام مردم آمریکا» صورت گرفته است.

کاخ سفید درباره خط لوله نفت داکوتا گفت: «با استفاده از این یادداشت ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ به سازمانهای مربوطه فدرال دستور داده است که  بررسی و مصوبات بخش‌های باقیمانده خط لوله نفت داکوتا را تسریع بخشند. این خط لوله ۳.۸ میلیارد دلاری و یکهزار و صد مایلی است که طوری طراحی شده تا روزانه حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام را از حنوزه تولید نفت باکن و تری فورکس در داکوتای شمالی به بازار‌های نفت در آمریکا حمل کنند».

به دنبال این بیانیه کاخ سفید، چندین گروه از جمله شبکه بومی محیط زیست، ۳۵۰.org، باشگاه سیرا و شبکه تلفن همراه CREDO خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی در مقابل درب کاخ سفید در ساعت ۱۷:۰۰ روز سه‌شنبه شدند.

در فراخوانی برای برگزاری این تظاهرات آمده است: «امروز صبح، رئیس جمهور ترامپ دو حکم اجرایی برای توسعه و پیشبرد دو خط لوله نفت کیستون ایکس ال و داکوتا اعلام کرد. امشب، ما مقابل کاخ سفید تظاهرات می‌کنیم تا یک مسئله را روشن کنیم و آن این است که جنبش ما، این پروژه‌ها را یکبار قبلاً متوقف کرد و قدرت مردم بار دیگر مانع آن می‌شود».

طبق این گزارش، معترضان قرار است در سراسر آمریکا از جمله نیویورک‌، لس‌آنجلس و شیکاگو نیز در اعتراض به این تصمیم ترامپ راهپیمایی کنند.

بنا به گزارش بی بی سی، دولت آمریکا در زمان باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ میلادی، پروژه کیستون را متوقف کرد. این پروژه به منظور انتقال نفت خام از کانادا به پالایشگاههای آمریکایی طراحی شده است.

این گزارش ادامه داد، این خط لوله یکهزار و ۴۰۰ کیلومتری، قرار بود نفت را از آلبرتا در کانادا به ایالت نبراسکای آمریکا ببرد تا نفت از آنجا از طریق خط لوله‌های موجود در آمریکا به تگزاس و خلیج مکزیک منتقل شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/