تیتر یک
کد خبر : 1228
سه شنبه - 28 دی 1395 - 17:11
حسن روحانی:

برجام پیروزی ملت ایران در اخلاق است/رشد بی نظیر ۷.۴ درصدی اقتصاد

روحانی با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای و برجام گفت: برجام تعلق به دولت یازدهم یا به شخص خاصی ندارد. برجام از آن ملت بزرگ ایران است. برجام از آن رهبری مقتدر کشور و از آن شهیدان ما، شهدای هسته ای و دیگر فدارکاران ما است.
وی خاطرنشان کرد: برجام به استقامت یک ملت تعلق دارد و یک دستاورد بزرگ ملی است. کسی فکر نکند به خاطر انتخابات سال آینده باید نسبت به برجام بیش از حد سخن بگوید یا کمتر از حد لازم نسبت به برجام حرف بزند.
رئیس جمهوری تصریح کرد: برای ما از برجام مهمتر حق است، از برجام مهمتر موفقیت یک ملت است. چرا در پیشگاه خداوند نسبت به موفقیتمان شاکر نباشیم؟ البته هیچ کسی در این دنیا مدعی موفقیت ۱۰۰ درصدی نیست. هر کاری ممکن است ایرادی داشته باشد اما جمع این کار، موفقیت بزرگ برای ملت عزیز و بزرگ ما بود.
روحانی اضافه کرد: ما در اخلاق پیروز شدیم. هیچ کسی تردید نکند که برجام پیروزی ملت ایران در اخلاق است. ما به دنیا گفته بودیم دنبال سلاح هسته ی و کشتار جمعی نیستیم. گفته بودیم آنچه راجع به نظام و ایران نسبت به سلاح کشتار جمعی گفته می شود، دروغ و اتهام است.
وی گفت: ما در برجام برای دنیا به اثبات رساندیم ملت و نظام ایران، نظامی راستگوست و آنها که علیه این نظام به ناروا سخن گفتند، امروز در تاریخ جهان و در پیشگاه اخلاق باید سرافکنده باشند.
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کمتر کسی از صاحبنظران در کشور فکر می کرد موضوع پی. ام. دی حل شود و آژانس بین الملی رسما اعتراف کند مسائل گذشته ایران در هسته ای پایان یافته و از این پس باید نسبت به آینده بررسی ها را ادامه دهیم. پایان این پرونده به معنای موفقیت اخلاقی ملت بزرگ ایران بود.
وی یادآور شد: ما از لحاظ سیاسی پیروز وموفق شدیم؛ چون به دنیا گفتیم ایران نظامی نیست با او در دنیا رفتار امنیتی شود. خواستیم به دنیا بگوییم ایران می تواند در مسائل مختلف جهان به عنوان بازیگر فعال و سازنده در صحنه باشد.

**رشد ۷.۴ درصدی در منطقه نظیر ندارد
رئیس دولت تدبیر و امید همچنین به دستاوردهای دولتش اشاره کرد و گفت: تشکر و سپاس از مردم به خاطر حمایتشان از دولت خدمتگذار خودشان است. اگر ما در فضای سیاسی، فرهنگی، علمی و در فضای اقتصادی دستاوردهایی داشتیم، این دستاوردها به خاطر حضور و تلاش، کمک، ایستادگی، استقامت، اندیشه، صبر، حوصله و امید مردم به آینده این کشور و نظام بوده است.
روحانی افزود: ما بحمدالله در بسیاری از زمینه ها پیشرفت های خوبی داشتیم و در بسیاری از زمینه ها نیاز به تلاش بیشتر داریم؛ راه ما هم سپاس و شکر به درگاه خداوند نسبت به کارهای انجام گرفته است و هم تلاش و کوشش پیگیر برای دستیابی به اهدافی است که هنوز به آنها نرسیده ایم.
وی اضافه کرد: بسیار خوشحالم که از آغاز سال به مردم وعده داده بودم؛ امسال تلاش ما بر این است که به رشد ۵ درصدی دست پیدا کنیم و بسیار سپاسگزارم از کارآفرینان، فعالان اقتصادی، خدمتگذاران مردم، از همه مقامات و کارگزارن و همه قوا که دست به دست هم دادیم و تا امروز شاهد رشد بیش از ۵ درصد هستیم.
رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: رشد ۷.۴ درصد که در منطقه ما نظیری برای او نمی شناسیم، در حال حاضر و در سطح جهان هم نمونه های خیلی زیادی ندارد آن هم در شرایط سال هایی که جهان با نوعی رکود اقتصادی مواجه بوده است. بسیار سپاسگزارم از مردم و کارآفرینان که توانستیم در زمینه اشتغال قدم بسیار بزرگی برداریم.
روحانی با بیان این که گرچه تا رسیدن به مقصد نهایی هنوز فاصله زیادی داریم، گفت: اما اینکه در طول یک سال بیش از ۷۰۰ هزار شغل خالص در کشور ما ایجاد شود، نظایر زیادی نداریم. در خود دنیا هم نظیر زیادی ندارد.
وی یادآور شد: در گفت و گوی تلویزیونی گفتم در سال های اخیر توانستند به طور متوسط ۶ کشور بالای ۶۰ هزار شغل به وجود بیاورند؛ ۷۰۰ هزار شغل بسیار زیاد است. در کشور ما به خاطر انباشت مسائلی که داشتیم هنوز نیاز به کارهای زیادی داریم.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/